Dinamica vanzarilor din IKA, din primul semestru al acestui an, denota inca o data faptul ca romanii au descoperit solutii eficiente de a se adapta noului context economic. Dintre strategiile adoptate, mentionam: orientarea catre produse aflate pe un segment de pret inferior, cantitati mai mici sau dimpotriva, pachete mai mari care aduc un beneficiu de pret, cresterea importantei marcii proprii in cosul zilnic. Retelele internationale de magazine, aflate intr-un permanent proces de expansiune si consolidare, dau tonul vanzarilor in piata de bunuri de larg consum. Marii retaileri isi pun sperante in revenirea apetitului de cumparare, chiar daca nu la cotele cu care se obisnuisera pana acum cativa ani. Potrivit datelor furnizate de RetailZoom si citate de Revista Piata, din primele 20 de categorii FMCG care au inregistrat cele mai mari valori ale vanzarilor in IKA, doar opt au avut cresteri de doua cifre, zece au avut o evolutie moderata, de pana in 10%, iar alte doua au stagnat. Carnea proaspata, berea, mezelurile, fructele proaspete si bauturile racoritoare carbonatate sunt campionii vanzarilor din primul semestru 2013, la categoria produse alimentare. Carnea proaspata a depasit pragul de o jumatate de miliard de lei, cu o crestere valorica de 4,3%, fata de primul semestru din 2012. De mentionat ca pe acest segment de piata s-a inregistrat unul dintre cele mai ridicate niveluri ale inflatiei relative (diferenta intre schimbarea in valoare si cea in volum) pe sku-uri comercializate: 15%. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)