Technologies

292

Centenarul Marii Uniri: Mesajul companiei Agricola Bacău

autor

MeetMilk.ro

distribuie

„Misiunea noastră, a celor de la AGRICOLA, este ca, prin calitatea și diversitatea produselor oferite, prin ceea ce facem zi de zi, să ne ridicăm la înălțimea așteptărilor consumatorilor, angajaților, acționarilor și partenerilor noștri.   Brandul Grupului AGRICOLA ”Neam de gospodari ” aduce în discuţie moştenirea istorică a companiei,  respectul faţă de valorileprofund româneşti și valorizează un simbol puternic, o reprezentare modernă şi stilizată a piesei «Cloşca cu puii de aur» a tezaurului de la Pietroasa. Promisiunea AGRICOLA vorbește despre tradiţia lucrului bine făcut şi este parte a istoriei de peste 120 de ani a meșterilor în prelucrarea cărnii de pe aceste meleaguri.   Companiile grupului nostru duc mai departe tradiția și o ancorează prin măiestrie și inovație în contemporan, din respect pentru înaintași și pentru consumatorii noștri.   Sărbătorim în acest decembrie 100 de ani de la evenimentul politic major al anului 1918: desăvârșirea statului național român, realizată prin unirea provinciilor românești cu România. Centenarul  Marii Uniri oferă întregii suflări românești oportunitatea de a ne gândi să trăim împreună, să sporim efortul de a ne susține identitatea și aspirațiile legitime.   Evoluția companiei   Pepiața agribusinessului din România, AGRICOLA Bacău este una dintre companiile de vârf. Povestea începe undeva la mijlocul anilor ’50, dar 1992 esteanul care marchează un moment important, prin preluarea în locație de gestiune a cinci întreprinderi cu capital de stat, se constituie Agricola Internațional, companie mixtă româno-germană, prima investiție străină importantă în România în acest domeniu.   S-a constituit, astfel, un flux integrat de producţie, de la furaje la livrarea produselor din carne, care a făcut ca societăţile preluate să se poată sprijini unele pe altele, în dificila perioadă de tranziţie la economia de piaţă. Lucrul cel mai important a fost privatizarea managementul acestor exploataţii. Faptul că aceasta organizaţie a rezistat si s-a dezvoltat 26 de ani și că a depăşit foarte multe crize denotă că a fost o idee inspirată.   Încă de la fondarea AGRICOLA INTERNATIONAL și ulterior, Grupul de firme a derulat programe de investiţii în capacităţile sale de producţie, înproiecte de dezvoltare şi strategii de marketing care au totalizat 140 milioane de euro până în prezent. Această iniţiativă a permis companiilor să se integreze pe orizontală şi verticală și să se alinieze la standardele europene de siguranţă alimentară şi igienă.   O companie cu o istorie de peste 60 de ani nu ar putea exista pe piață dacă nu s-ar fi reinventat. De mai multe ori. Astfel, în 2009, Grupul de firme AGRICOLA a demarat un program de remodelare a afacerii: activităţile au fost structurate pe linii de business care au in prezent propria lor forţă de vânzări şi gestionează individual relaţiile în piață. Rezultatul s-a resimțit în forţa pe care Grupul AGRICOLA a demonstrat-o încă de la debutul crizei economice în România și până astăzi. Printr-un management eficient, companiile Grupului AGRICOLA au reuşit să crească de la an la an.   Astfel, cifra de afaceri a Grupului AGRICOLA a crescut de la 413,3 mil lei in 2009, la 683,2 mil lei în 2017. Vânzările volumice de carne de pui, salamuri crud-uscate și semipreparate s-au dublat. Astăzi, AGRICOLA este liderul pieței de salamuri crud-uscate din România.   AGRICOLA a demarat totodată o strategie de creștere a afacerii bazată pe inovaţie şi diferenţiere, care oferă consumatorilor posibilitatea unei alegeri  juste, bazată pe calitate la un preţ corect, în concordanţă cu aşteptările şi stilul lor de viată. A oferit în continuare clienţilor produsele tradiţionale, dar a și lansat constant noi oferte cu beneficii practice, cum ar fi: Puiul Familist, Puiul Antistres, Puiul Fericit, Cocoșelul de Pădure – primul coquelet proaspăt românesc, Salamurile de Sibiu – Ediții de Colecție, Salamul Levant, produsele ready-meals fără E-uri, Ouăle Ochioase si Ouăle Inimoase, multe și multe alte produse noi care au avut succes la consumatori și care au fost premiate în diverse competiții naționale și internaționale.   Două dintre realizările importante ale ultimilor ani au fost înscrierea Salamului de Sibiu la nivel european ca Indicație Georgrafică Protejată și atribuirea calității de Furnizor al casei Regale a României pentru Puiul Fericit, Salam de Sibiu, Ouăle Inimoase și Ouăle Ochioase  AGRICOLA.   CIFRE CHEIEINVESTITII din 1992 si pana in prezent = 140 milioane euroLocuri de munca direct create (2018) = 2970 angajatiContributii la bugetelepublice = 13.500.000 eur/ anLocuri de munca indirect sprijinite = 23.700 Contributii la dezvoltareacomunitatii = 1.600.000 lei/ anPerspective   În ultimii ani, am investit aproape 8 milioane de euro pe an în firmele Grupului  AGRICOLA, investiții menite să susțină creșterea la care Grupul este angajat, îmbunătățirea calității produselor și a serviciilor atașate, îmbunătățirea condițiilor de muncă. În 2019 investițiile vor fi de 18 mil. Euro și vor viza aceleași obiective.   Creșterea volumelor produse și vândute într-un ritm susținut pe perioada a zeceani, la toatecategoriile de produse AGRICOLA, s-a concretizat în creșteri mai mari de 200% a cifrei de afaceri și EBITDA. La aceasta se adaugă brandul, a cărui valoare a crescut și s-a consolidat. Nu în ultimul rând, echipa noastră de specialiști rezonează cu valorile companiei și contribuie zi de zi la creșterea valorii sale.   Toate acestea mă îndreptățesc să cred că AGRICOLA va rămâne un jucător important în agribusiness-ul românesc pentru încă mulți ani de aici înainte. Și, bineînțeles, acum, în prajma celor două mari sărbători, Ziua Națională și Centenarul Marii Uniri, vreau ca, în numele întregii echipe AGRICOLA Bacău, să adresez urările de La Mulți Ani, România, La Mulți Ani, români! (Grigore Horoi-Președinte Agricola Bacău)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2