News

205

Cererea de carne de porc se află la cote uriașe

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În ciuda instabilității economice și a obstacolelor fără precedent, cererea globală de carne de porc rămâne puternică, iar importatorii, comercianții cu amănuntul și restauratorii au găsit modalități creative de a răspunde cererii consumatorilor, sintetizează ultimele date publicația PigProgress.

Exporturile americane sunt în creștere

 Într-o conferință web, Dan Halstrom, președinte și CEO al US Meat Export Federation (USMEF), a declarat că SUA este bine poziționată, pentru a acoperi această cerere, în special în Asia. Conform datelor Departamentului Agriculturii din SUA (USDA) și compilate de USMEF, exporturile de porc din SUA sunt în creștere.

„Am avut un an record în 2019 la exporturile de carne de porc”, a confirmat Halstrom. „Am exportat 2.670.000 de tone metrice în 2019, ceea ce reprezintă o creștere de 10% față de 2018. Aceasta a reprezentat aproximativ 7 miliarde de dolari în exporturile de carne de porc din SUA la nivel global anul trecut, ceea ce a însemnat o creștere de aproximativ 9%.”

În februarie a acestui an, exportatorii americani de carne de porc au înregistrat cea de-a treia lună ca mărime, socotind ale 12, anterioare. Volumul anual este de aproximativ 40%, în timp ce valoarea este cu peste 50%, a spus Halstrom.

Exportatorii americani datorează o parte din această creștere Pestei Porcine Africane (ASF), deoarece impactul acesteia a diminuat efectivele, în special în China. Cererea nu s-a diminuat însă, în ciuda impactului Coronavirus 2019 (Covid-19).

Situația Covid-19 este fluidă și unică

Halstrom a descris situația actuală Covid-19 drept „fluidă” și „unică”. Dar privind în Asia, există speranța că afacerile vor reveni la normal. El a spus că oamenii din Hong Kong, Taiwan și China se îndreaptă spre muncă, iar restaurantele încep încet să se redeschidă.

În SUA, focarele Covid-19 au afectat în mod semnificativ canalele de servicii alimentare. Aceeași situație s-a produs și în Asia, a spus el. „Am observat o scădere extraordinară a afacerilor cu servicii alimentare”, a spus el. „Însă acum începe să revină cu oamenii înapoi în restaurante din locuri precum Hong Kong, China și Taiwan.”

Halstrom a adăugat că Japonia și Coreea, prima dintre ele fiind cea mai mare destinație pentru carnea de porc din SUA, sunt încă în carantină. În mare parte, restaurantele din Coreea sunt încă închise, a spus el. Dar au fost așa de ceva vreme, așa că situația ar trebui să se reducă foarte curând, a adăugat el. „Sperăm că în curând vom începe să vedem câteva restaurante care se deschid acolo”, a spus el.

Japonia - cea mai mare piață valorică pentru carnea de porc din SUA - este puțin mai departe în spatele Coreei, a spus Halstrom. Dar afacerile continuă.

Sectorul serviciilor alimentare din Asia prezintă semne de reziliență

În Asia, sectorul serviciilor alimentare prezintă semne de reziliență, deoarece a fost rapid să reacționeze la obstacolele în creștere. În câteva zile, restaurantele mari, care au fost capabile să onoreze 2.000 de mese simultan, au dezvoltat platforme de livrare online și s-au asociat cu companiile de servicii de livrare, a spus Halstrom. Cele mai multe au efectuat livrări „comune”, lăsând mesele în spații publice deschise, în loc să livreze direct la case.

În China, restaurantele încep să se redeschidă, a spus Halstrom, dezvăluind și linii de tendință acolo. Cei adăpostiți în spații închise, cum ar fi mall-urile, au fost mai încet să recupereze, a spus el. Unii nu s-au redeschis deloc.

Restaurantele care se află în spații mai suburbane, cu puțin mai mult spațiu, și în special cele cu terase în aer liber, merg destul de bine, a spus Halstrom. „Revin relativ repede”, a spus el. "Nu aș spune că este normal, dar calea evidentă este pe o linie de tendință înapoi la normal."

În timp ce restaurantele situate în Asia s-au luptat în toată pandemia, restaurantele cu servire rapidă au fost mai puțin afectate, a spus Halstrom.

Retail: Afacerile au crescut în Asia

Pe partea de vânzare cu amănuntul, afacerile au crescut în Asia. Costco în Coreea, de exemplu, a raportat vânzări record săptămânale de mai multe ori în ultimele 3 luni.

Afacerile se descurcă foarte bine și în majoritatea celorlalți retaileri naționali din Asia. Platformele de comerț electronic au fost bine stabilite cu mult înainte de atacarea pandemiei. Totuși, în ultimele luni, extinderea a fost atât de impresionantă, încât a supraîncărcat unele dintre sisteme. Doar că nu pot face față întregului volum, a spus Halstrom.

O altă piață comună pentru vânzările de produse alimentare în toată Asia, precum și în Mexic, este piața en-gros sau piața umedă. Piețele umede, precum piețele fermierilor din Europa și America de Nord, oferă o serie de fructe și legume proaspete. Astăzi, piețele umede din China au evoluat spre spații de vânzare cu amănuntul de calitate superioară, a spus Halstrom.

Carnea de porc congelată a fost vândută rapid

În mod tradițional, carnea de porc congelată a fost vândută pe aceste piețe. Carnea proaspătă internă este cealaltă sursă de proteine. Dar, de când ASF a decimat efectivele Asiei, a existat o penurie extremă de carne proaspătă de porc disponibilă pe piețele umede, a spus Halstrom, care consideră că aceasta este o oportunitate pentru exportatorii de carne de porc din SUA.

 „Aceasta este probabil una dintre cele mai bune oportunități pe care le-am văzut vreodată pentru a introduce carne de porc refrigerată, ambalată în vid din SUA, pe aceste piețe tradiționale de apă umede”, a spus el.

Creșterea segmentului magazinelor de proximitate

Ultimul segment din Asia care a evoluat foarte mult în ultimii 3-4 ani este segmentul magazinelor de proximitate. Afacerile sunt în plină expansiune în acest segment, a spus Halstrom, mai ales că Covid-19. Magazinele din Asia sunt foarte diferite decât în ​​alte părți ale lumii, în condițiile în care cantitatea de spațiu dedicată produselor alimentare perisabile este mult mai mare. Probabil cel mai popular articol este cutia bento, a spus Halstrom. În cea mai mare parte, cutia bento include o felie de carne de porc și câteva orez și legume.

„Această afacere este în plină expansiune”, a spus Halstrom. „Este un alt magazin pentru persoanele care doreau să mănânce acasă. Este rapid, ușor și de înaltă calitate. Consumatorii mănâncă peste tot în lume, iar carnea de porc este proteina preferată în multe dintre aceste țări.”

SUA, a spus Halstrom, are reputația de a produce carne de porc sigură și de înaltă calitate. „Cred că suntem bine în poziția de a umple golul, în ceea ce privește cererea de carne de porc la nivel global”, a concluzionat el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2