Delicatesele și lactatele au rămas categorii puternice în perioada sărbătorilor, se arată într-o analiză efectuată de Circana și citată de DairyReporter.
Departamentele de produse lactate, produse alimentare și delicatese au crescut vânzările de unități la sfârșitul anului 2024, deoarece cererea de alimente proaspete și produse la modă, cum ar fi iaurt și brânză de vaci, a rămas puternică, potrivit datelor de la Circana împărtășite în timpul unui webinar recent al Asociației Internaționale a Produselor de Lactate Delicate.
„Departamentul de produse este absolut în flăcări chiar acum. De fapt, una dintre tendințele interesante de Ziua Recunoștinței pe care le-am văzut în studiul nostru macro privind alimentele și băuturile din noiembrie a arătat că a existat o schimbare conștientă între sosul proaspăt de afine și sosul de afine conservat.
Uneori, oamenii le cumpără pe amândouă, dar în 2024 mult mai mulți oameni optau pentru merișoare proaspete de perimetru, doar un canar în mina de cărbune pentru a spune că prospețimea și imediatitatea pot spori orice ocazie”, a spus Jonna Parker, director II și lider de echipă pentru alimente proaspete la Circana.
Iaurtul, brânza de vaci continuă să crească, alternativele de brânză pe bază de plante se prăbușesc
Categoria de produse lactate a cunoscut o creștere „incredibil de puternică” a vânzărilor de unități în noiembrie, stimulată de o Ziua Recunoștinței târziu, a explicat Parker.
Vânzările de produse lactate în noiembrie au atins 9,3 miliarde de dolari și au crescut cu 12,3% în dolari și 2,7% în unități, depășind departamentul de carne și delicatese, dar în urma creșterii produselor în unități.
Vânzările departamentului de produse din noiembrie au fost de 8,5 miliarde de dolari, în creștere cu 4,5% în dolari și cu 4,1% în unități, comparativ cu un an în urmă, potrivit datelor Circana Integrated Fresh.
Vânzările unitare de brânză de vaci, iaurt, brânză naturală lactate și truse de gustări cu brânză refrigerată au crescut cu 12,6%, 7,5%, 4,3% și, respectiv, 3,9%. Iaurtul și brânza de vaci continuă să răspundă cererilor consumatorilor de sănătate și arome, stimulate de momentele virale din social media, a explicat Parker.
„Iaurtul a avut o lună de noiembrie extraordinară. Acum, asta nu are nimic de-a face cu Ziua Recunoștinței, dar observăm o creștere de 7% a unităților de la un an la altul în iaurt”, a spus Parker. „Există o joacă de sănătate, o joacă de proteine, o joacă de gust. Acea categorie – care a suferit de ani de zile – are o renaștere datorită relevanței sale pentru consumatori.”
Unitățile de deserturi frigorifice și brânză prelucrată cu lactate au scăzut cu 7,3% și, respectiv, 3,5% în unități pentru noiembrie. În plus, brânzeturile alternative lactate și-au continuat scăderea abruptă, scăzând cu 3,2% în dolari și cu 3,5% în unități pentru noiembrie.
„Știm că intoleranța la lactoză și interesul pentru stilul de viață bazat pe plante rămân puternice, dar, evident, s-ar putea să nu fie ceva la fel de mare ca piața majoră de brânzeturi”, a explicat Parker.
„Deliciul a beneficiat foarte mult de Ziua Recunoștinței anul acesta”
Vânzările de delicatese au atins 5,4 miliarde de dolari în noiembrie, în creștere cu 2,7% în dolari și cu 2,5% în unități, impulsionate de gustări convenabile și proteine.
În secțiunea de divertisment, vânzările de delicatese au ajuns la 5,4 miliarde de dolari, în creștere cu 2,7% în dolari și cu 2,5% în unități pentru noiembrie, impulsionate de cererea de tăvi, dips și sosuri și murături. La preparatele delicate, carnea preparată, salatele, pizza și aperitivele au condus creșterea unitară, în creștere cu 10,8%, 7,8%, 6,6% și, respectiv, 6%.
„Deliul a beneficiat foarte mult de Ziua Recunoștinței în acest an, deoarece oamenii continuă să caute lucruri pe care le pot aduce la întruniri, care sunt ușor de făcut și acele tăvi de delicatețe ajung cu siguranță la punct”, a explicat Parker.
„Scăderea de 1% a unităților este destul de mare” pentru pâine
Departamentul de panificație „a avut un noiembrie plat”, determinat de scăderile din culoarul central, a explicat Parker. Vânzările de panificație în noiembrie au totalizat 4,9 miliarde de dolari, înregistrând o ușoară creștere în dolari de 0,2% și volumele în scădere cu 0,6%.
Prăjiturile, brownies-urile/pătratele/batoanele, prăjiturile cu gustări, deserturile/gustările dulci au scăzut cel mai mult pe segment în noiembrie, scăzând cu 11,8%, 10,5%, 9,3% și, respectiv, 6,6%. În plus, categoria de pâine și chifle – cel mai mare sub-segment de brutărie cu culoarul central – a scăzut cu 1,0% în dolari și cu 1,4% în unități în noiembrie, ceea ce a lovit cifrele generale ale departamentului.
„Nu se simte ca o acuzare macro a carbohidraților. Există câteva ocazii și câteva unități care provoacă o mică încetinire a volumului și acesta este ceea ce determină aceste scăderi atât de ușoare, dar mari ale dolarului. Din nou, vorbim despre o industrie de 12 miliarde de dolari a pâinii tăiate din comerț. Scăderea de 1% a unităților este destul de considerabilă”, a explicat Parker. (Foto: Freepik)