Repers

152

Conceptul „Hrană ca medicament” va domina proiectele tehnologice ale anului 2025

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Creșterea tendinței „alimentul ca medicament” are un impact major asupra alimentelor și băuturilor, 2025 urmând să-și ducă succesul la un nivel cu totul nou, notează FoodNavigator.

Un mare interes

Interesul pentru mișcarea alimentară ca medicament a evoluat treptat în creștere în ultimul deceniu. Dar creșterea recentă a popularității tuturor lucrurilor legate de sănătate și bunăstare a condus la o creștere a vânzărilor de produse alimentare și băuturi care promovează bunăstarea.

Cu o valoare „sănătoasă” de 25 de miliarde de dolari, se estimează că piața alimentelor ca medicamente va crește la un CAGR de 4,3%, ajungând la 36,6 miliarde de dolari până în 2034, potrivit Prophecy Market Insights.

Acum, această creștere pare să revoluționeze industria alimentară și a băuturilor, deoarece producătorii intensifică inovația și dezvoltarea de noi produse pentru a satisface cererea crescândă a consumatorilor.

„Extinderea globală a alimentelor funcționale este de așteptat să o depășească pe cea a alimentelor tradiționale atât în ​​țările dezvoltate, cât și în cele emergente”, spune un purtător de cuvânt al Prophecy Market Insights.

Deci, cum va evolua această tendință în 2025 și cum se poate implica industria alimentară și a băuturilor?

Ce urmează pentru tendința alimentară ca medicament?

Interesul consumatorilor pentru alimente ca tendință de medicină crește rapid. Sănătatea intestinală, în special, se dovedește a fi extrem de populară, consumatorii și producătorii de alimente și băuturi, fiind foarte interesați.

„Sănătatea intestinală este într-adevăr un domeniu important în alimente și băuturi, în special în alimente și băuturi funcționale”, spune Rick Miller, director asociat pentru nutriție specializată la Mintel.

Dar, în timp ce tendința alimentelor ca medicament este mare în sfera sănătății intestinale, producătorii de alimente și băuturi au răspuns mai încet la alte interese de sănătate, rezultând o ofertă încă limitată. Acest lucru este valabil în special în cazul alimentelor funcționale menite să susțină nivelurile de energie.

„Nivelurile crescute de stres înseamnă că consumatorii sunt dornici să apeleze la dieta lor pentru nevoile lor energetice”, spune Amrin Walji, analist senior de inovare pentru Mintel.

În ciuda acestui fapt, ea spune că activitatea de lansare pentru alimente și băuturi funcționale menite să crească nivelul de energie, rămâne „de nișă” în Europa.

Dar cererea există și producătorii încep în sfârșit să ia în considerare. „Există o recunoaștere tot mai mare a ideii de mâncare ca intervenție medicală”, spune Dani Dudeck, director de afaceri corporative pentru Instacart.

Somnul, un nou domeniu ”alimentar”

Somnul este un alt domeniu care pare să crească în următoarele douăsprezece luni, Mintel observând o creștere a cererii consumatorilor pentru băuturi care promovează un somn mai bun.

„Băuturile sunt bine plasate pentru a valorifica acest lucru”, spune Walji. Batoanele de cereale sunt unul dintre cele mai populare alimente care trebuie îmbogățite cu vitamine și minerale suplimentare.

Ce înseamnă acest lucru pentru industria alimentară și a băuturilor? Creșterea continuă și puternică a acestei tendințe oferă oportunități mari pentru alimente și băuturi. De la inovație la dezvoltarea de noi produse, ne așteptăm să vedem un angajament semnificativ din partea producătorilor. Dar pe ce tipuri de produse ar trebui să se concentreze producătorii?

„Consumatorii vor căuta din ce în ce mai mult produse alimentare și băuturi, care sunt pline de nutrienți și beneficii inerente pentru sănătate”, spune Edward Marshall, co-fondator și director creativ la Motive Exhibitions.

Mai mult, mișcarea alimentației ca medicament nu se limitează la cei care evită utilizarea medicamentelor. De fapt, alimentele și băuturile funcționale ar putea fi folosite ca un ajutor complementar pentru pierderea în greutate, pentru pacienții care iau medicamente pentru slăbire, cum ar fi GLP-1.

„Datorită popularității medicamentelor de slăbit, cum ar fi Ozempic și Wegovy, cei care au un apetit redus caută produse ușor de înțeles care au o mențiune puternică de sănătate”, spune Marshall.

Acest lucru este cu siguranță un lucru pe care industria alimentară și a băuturilor trebuie să ia în considerare în dezvoltarea de noi produse și ar putea fi o zonă de creștere uriașă, piața GLP-1 fiind evaluată în prezent la 37,4 miliarde USD și în creștere cu un CAGR de 33,2%, potrivit Markets and Markets. .

Este, de asemenea, ceva ce producătorii ar trebui să explice foarte mult consumatorilor în marketingul lor.

„Dacă produsele dumneavoastră sunt pline de proteine, fibre, vitamine și minerale, mesajul trebuie să fie clar și să fie vizibil”, adaugă el.

Producătorii recurg în mod clar la anumite formate, pentru a crea produse noi, cu snack-baruri și cereale prezentând în mod regulat în dezvoltarea de noi produse

„Snack-urile și cerealele se numără printre formatele folosite, deoarece mărcile își propun să răspundă nevoilor”, spune Walji de la Mintel.

Acest lucru lasă o oportunitate uriașă de a explora alte tipuri potențiale de produse, inclusiv preparate gata, băuturi și gustări.

Ce este „hrana ca medicament”?

Mâncarea ca medicament este conceptul de a mânca și a bea pentru a promova sănătatea și bunăstarea.

Alimentele și băuturile consumate pot avea un efect profund asupra sănătății și bunăstării generale, cercetările arătând că obiceiurile alimentare influențează riscul anumitor boli. În timp ce unele alimente pot duce la afecțiuni cronice de sănătate, altele pot oferi calități terapeutice și protectoare. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2