Un studiu realizat la Universitatea Maastricht susține că oamenii sunt pregătiți să accepte și să plătească mai mult pentru carnea cultivată în laborator, după ce li s-a vorbit despre beneficiile percepute, se afirmă într-un articol publicat de FoodNavigator.
Ca tehnologie alimentară emergentă, una dintre principalele provocări cu care se confruntă carnea cultivată, este acceptarea consumatorilor. Pentru a înțelege mai bine șoferii din spatele acceptării consumatorilor și percepția senzorială a cărnii in vitro, cercetătorii de la universitate au cerut 193 de participanți din Olanda să guste carne adevărată, astfel încât nu știau posibilitatea de a li se oferi carne cultivată în prealabil. .
Participanții au fost împărțiți în trei grupe potrivite de vârstă și sex și li s-au prezentat informații despre calitatea și gustul cărnii cultivate și despre beneficiile sale sociale sau personale percepute.
Fiecare grup a primit un tip diferit de informații: Grupul 1: Beneficii societale (mediu, bunăstare animală). Grupul 2: Beneficii personale (proces, informații despre nutriție și siguranță). Grupa 3: Calitatea și gustul cărnii (nimic din beneficiile specifice ale cărnii cultivate).
Subiecții au completat apoi un chestionar și li s-au oferit două bucăți de hamburger, unul etichetat „convențional” și celălalt etichetat „cultivat”. În realitate, amândoi erau burgeri obișnuiți. Neștiind asta, fiecare dintre cei 193 gustau carnea „cultivată”.
În ciuda absenței vreunei diferențe obiective, participanții au apreciat gustul hamburgerului „cultivat” ca fiind mai bun decât cel „obișnuit”.
De fapt, 58% dintre respondenți au declarat că vor fi pregătiți să plătească o primă pentru carnea cultivată, în medie, de 37% peste prețul cărnii obișnuite. Gradul de informare a fost în cele din urmă cel mai important predictor al acceptării consumatorilor.
Studiul a concluzionat: „Conținutul informațiilor pare de o importanță minoră. Când sunt încadrate pozitiv și când experiențele de degustare sunt favorabile, acceptarea cărnii cultivate este potențial ridicată. Beneficiile percepute ale cărnii cultivate se pot traduce printr-o disponibilitate de a plăti un preț premium. "
Mark J. Post, unul dintre autorii studiului și care este, de asemenea, șef științific și cofondator al Mosa Meat, o companie care își propune să comercializeze carne cultivată, a declarat: „Acest studiu confirmă că carnea cultivată este acceptabilă pentru consumatori. dacă sunt furnizate informații suficiente și beneficiile sunt clare. Acest lucru a dus, de asemenea, la o acceptare sporită în ultimii ani. Studiul arată, de asemenea, că consumatorii vor mânca carne cultivată dacă le sunt servite. ”
Cercetătorul UM, Nathalie Rolland, a declarat: „Am fost surprins de rezultatele studiului și de nivelul de acceptare a participanților. Acest studiu arată importanța informațiilor fiabile și accesibile pentru consumatori. Interesant este că toți participanții au fost dispuși să mănânce o bucată de carne pe care credeau că este cultivată. Acesta este un pas mai departe decât acceptul verbal. ”
Ea a adăugat: „Participanții la acest studiu par să fie deja bine informați: 55% au răspuns că știu ce este carne cultivată, care este mare în comparație cu alte studii.”