News

187

Covid-19 accelerează schimbările de consum. Ce tendințe se vor consolida?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Ciclul de știri referitoare la pandemia de Covid-19 a lovid din plin industria alimentară mondială, se arată într-o analiză efectuată de AG Food News, dar care sunt tendințele și, mai ales, ce trenduri se vor consolida în timp?

Sectoarele carnii si laptelui, puternic lovite

În primul rând, să spunem că stocarea a lăsat consumatorii fără legume proaspete, în timp ce magazinele alimentare s-au străduit să țină pasul cu cererea consumatorilor fără precedent și panicată. În al doilea rând, industria restaurantelor s-a blocat.

În continuare, imaginile fermierilor, obișnuiți să aprovizioneze industria de servicii alimentare, care își aruncau culturile pe câmp, fără niciun loc în care să meargă, au demoralizat populații întregi; la fel s-a întâmplat și cu aruncarea laptelui.

La rândul lui, sectorul cărnii a fost puternic lovit, mai ales în țările în care s-au închis abatoare sau fabrici, din cauza infectării personalului cu Covid 19. În timp ce criza a fost un avantaj pentru producătorii de carne direcți către consumatori, industria în general avertizează cu privire la o deficiență viitoare în aprovizionarea cu carne. În același timp, fermierii trebuie să ia decizii dure cu privire la ce trebuie să facă cu efectivele lor.

„Lanțul de aprovizionare cu alimente se rupe”, a scris John Tyson, președintele Tyson Foods, cea mai mare companie americană de carne din SUA.

Covid-19 accelereaza schimbarile

Acum, există un număr din ce în ce mai mare de persoane din interiorul industriei și comentatori care susțin că pandemia Covid-19 accelerează multe tendințe care erau deja în mișcare, creând perturbări noi sau neașteptate. Nu este surprinzător că unele dintre acele voci se află în spațiul de înlocuire a cărnii.

"Un eveniment de lebădă neagră de genul acesta accelerează de obicei schimbările", a scris Kartik Dixit, CEO-ul companie de produse alternative cu același nume, adăugând: „În cele din urmă va fi nevoie de un lanț de aprovizionare mai robust, desigur, lipsit de animale. Acesta este un punct esențial pentru avansul sectorului proteic alternativ. ”

Rob Dongoski, partener și lider în domeniul agroindustriei la consultanța Ernst & Young, sugerează și el că produsele lactate ar putea fi un alt sector aflat sub asediu, iar dispariția unor companii este acum accelerată, cum ar fi Nimam Marcus, care a anunțat recent falimentul.

Covid-19 a consolidat și livrarea de alimente online, inclusiv în sistemele alimentare locale, cu canale directe către consumatori. Un număr tot mai mare de producători au deschis canale de comerț electronic pentru a servi localnicii, chiar creând un nou serviciu care să îi ajute să se lanseze în canalul direct către consumator cât mai curând posibil. De exemplu, în unele țări, Danone își accelerează reconfigurarea în online a livrărilor, în colaborare cu firma Conecterra.

Ce tendințe continuă să accelereze post-Covid?

Dar aceste sisteme alimentare descentralizate vor continua să prolifereze în perioada post-Covid? Consumatorii vor continua să cumpere online sau se vor întoarce la supermarketurile și magazinele locale? Sectorul cărnii își va reveni? Consumatorii se vor întoarce la restaurante cu aceeași frecvență ca înainte sau se vor obișnui cu noile opțiuni de ridicare sau gătit acasă?

„Nu cred că se întoarce complet”, spune Dongoski, care adaugă: ”Mulți dintre ei vor rămâne în programul online respectiv și, oricum, sectorul alimentar plănuia un astfel de transfer”.

Dongoski este însă mai puțin sigur cu privire la modul în care vor evolua alte tendințe. Prin urmare, pandemia ar trebui să servească drept o oportunitate pentru companiile alimentare și agricole să își analizeze rezistența lor, nu doar la o pandemie, ci la schimbarea cererilor consumatorilor și modul în care afacerea lor este poziționată pentru a răspunde acestor acțiuni, susține el.

„Produsele lactate sunt un exemplu excelent, dar toată lumea trebuie să se gândească la modul de a fi mai agil. Și pe măsură ce abordăm reapariția obiceiurilor tipice ale consumatorilor, cum pot întreprinderile să inoveze și să nu se bazeze pe mijloacele tradiționale pentru rezolvarea problemelor? ”

Tehnologia este o modalitate prin care aceste companii și-ar putea risca afacerile pentru viitor; robotica și automatizarea sunt un exemplu clar. Automatizarea ar fi putut merge mult, până la evitarea focarelor de virus, la instalațiile de ambalare a cărnii, de exemplu. O mai bună integrare a instrumentelor digitale ar putea fi, de asemenea, ajutat producătorii să fie mai inteligibili atunci când vine vorba de cine furnizează și cum îl introduc pe piață.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2