La Londra, a avut loc Seminarul investitorilor Danone, în cadrul căruia s-au stabilit obiectivele de dezvoltare ale companiei, la nivel global, care trebuie puse în practică în perioada 2020-2030. În cadrul discuțiilor, Președintele și CEO Danone, Emmanuel Faber, și membrii de vârf ai echipei de management, au prezentat strategia și obiectivele companiei pentru anul 2020 și obiectivele strategice pentru 2030, pentru a "consolida profitabilitatea sustenabilă, durabilă și a crea o valoare durabilă pentru acționari". Faber a spus: "Dezvoltăm portofoliul nostru unic de branduri manifestate pe baza sănătății. Deci, manifestați, acționând ca un catalizator pentru consumatori. Strategia noastră de creștere se concentrează pe inovații valorificate, pentru a aborda unele dintre tendințele cu cea mai rapidă creștere, în special în rândul generațiilor mai tinere. Continuați să faceți modelul organizatoric mai eficient, prin dinamizarea salariaților și prin stimularea angajamentului. Prioritățile noastre strategice rămân în continuare acelea de a accelera creșterea, de a maximiza eficiența și de a aloca bugetele cu disciplină, pentru a oferi o rentabilitate superioară, durabilă și a creea și împărtăși valoare ". Atrăgând atenția că, după 12 luni de creștere, în China, vânzările s-au contractat pe termen scurt, pe fondul schimbărilor dinamicii pieței laptelui pentru sugari, oficialul Danone a declarat că firma trebuie să fie gata să abordeze oportunitățile de profit pe termen mediu, poziționând strategia spre zonele de creștere mai rapidă, inclusiv pentru a profita de oportunitățile de creștere care decurg din evoluția stilului de viață și ale nevoilor de îmbătrânire a populației. Creșterea vânzărilor Danone a anunțat că intenționează să își tripleze vânzările la nivel mondial, de la 1,7 miliarde de euro, cât sunt în prezent, la aproximativ 5 miliarde de euro, până în 2025, prin accelerarea categoriilor de băuturi pe bază de fructe și iaurt, extinderea spre noi categorii și deblocarea acestora, prin combinarea poziției în sectorul produselor lactate cu potențial de creștere ridicat. În acest sens, Divizia de dezvoltare și inovare nou formată este o pârghie cheie, pentru accelerarea creșterii, a declarat Danone, prin repoziționarea mărcilor, optimizând amploarea și implicarea consumatorilor prin intermediul marketingului de precizie. Împreună cu strategia de brand manifeste, Danone își va accelera prezența în canalele cu creștere rapidă, cu o prioritate în e-business, care are ca scop dublarea vânzărilor până în 2020, la 2 miliarde de euro. ”Faceți economii!” Board-ul Danone a afirmat că face progrese în programul său de reducere a costurilor cu proteinele, vizând economii de până la 1 miliard de euro, până în 2020, și încorporând modelul său de operare în sprijinul creșterii profitabilității durabile. Danone confirmă orientarea sa din 2018, cu o creștere recurentă de 2 ori pe zi, la un curs constant de schimb, excluzând impactul tranzacției sale Yakult. Totodată, compania și-a reiterat obiectivele de accelerare a creșterii vânzărilor similare, la 4% -5%, până în 2020, pe baza următoarei dinamici: -O creștere puternică a vânzărilor de peste 5% în Nutriția specializată;-Creșterea solidă a vânzărilor, de 4% până la 5%, la toate categoriile de lactate. Acest lucru reflectă organizarea sa sub un singur lider de afaceri. În acest sens, sistemele EDP International și EDP Noram de raportare, vor fuziona de la 1 ianuarie 2019 într-o singură entitate raportoare, EDP. Cât privește creșterea marjei operaționale recurente, aceasta trebuie să fie mai mare de 16%, până în 2020, iar Danone se așteaptă să atingă rata datoriei nete / EBITDA, de 3 ori, până în 2020. Danone și-a confirmat, de asemenea, obiectivul ROIC2, de aproximativ 12%, amânând realizarea acestui obiectiv până în 2022, reflectând în principal impactul devalorizărilor valutare și al modificărilor standardelor de contabilitate. La rândul său, Cécile Cabanis, directorul executiv al CFO, a declarat: "Într-un mediu din ce în ce mai volatil, suntem foarte mulțumiți de îmbunătățirea rezistenței modelului nostru de operare, oferind rezultate bune. Având în vedere evoluțiile pe termen scurt, până în 2020, ele nu vor fi liniare. Însă, continuăm să ne întărim modelul de business pentru a accelera pe parcursul anilor 2019 și 2020, spre atingerea obiectivelor noastre, pentru a asigura o creștere consecventă a EPS și a crea o valoare durabilă a acționarilor", notează Dairy Reporter.(În imaginea de deschidere a articolului: Emmanuel Faber)