Şi în acest an, perioada Sărbătorilor Pascale îi determină pe crescătorii de miei şi iezi să vină în faţa consumatorilor cu o ofertă care să satisfacă cererea: aproximativ 4 milioane de capete. Aproape jumătate din efectivul de 9,5 milioane de oi reprezintă oferta ciobanilor pentru piaţa internă şi externă, din această perioadă, respectiv 4 milioane de miei. Cu toate că au existat exporturi în primele trei luni ale acestui an, România a pierdut o piaţă importantă, a Turciei (urmare a interzicerii exporturilror) şi tranzitul prin această ţară şi nu ne-am putut reorienta spre alte pieţe. Avem promisiunea reglementării exporturilor de carne românească pe piaţa Turciei, urmare a discuţiilor ce vor avea loc la finele acestei luni, după cum a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Crescătorilor de Ovine din România – Romovis, Ion Câmpeanu. Ciobanii invocă constant cheltuielile înregistrate, pe care le consideră “mai mari ca niciodată”, seceta afectând întregul sector agricol. “Anul trecut am avut cheltuieli mai mari ca niciodată, iar din cauza secetei nu am putut cumpără nimic sub un leu pe kilogram pentru hrana animalelor. În aceste condiţii preţurile de vânzare nu pot fi mai mari pentru că nu a crescut puterea de cumpărare pe piaţa internă, iar pe cea externă au coborât şi cu 20% faţă de 2011, înainte de blocarea exporturilor către Turcia”, este de părere preşedintele Romovis.