Dolly-Com, Aldis, Diana, Cris-Tim si Angst, cei mai mari cinci jucatori de pe piata locala a micilor, au facut anul trecut afaceri cumulate pe acest segment de aproximativ 10 milioane de euro, adica 50% din piata monitorizata si aproximativ o cincime din intreg rulajul la nivel de economie, potrivit unei analize a ZF facute pe baza datelor din industrie. Segmentul de piata al micilor a intrat in lumina reflectoarelor abia recent dupa ce produsul a ajuns sa fie sub risc ca urmare a unui regulament european care va interzice din iunie folosirea mai multor aditivi utilizati in reteta. Micii nu sunt insa un pilon important in business-urile producatorilor. Produsul acopera sub 2% din rulajele pietei si reprezinta un debuseu de vânzari pentru luna mai, dar si pentru august si septembrie, atunci când consumul este dublu fata de celelalte luni. „Vânzarile facute de 1 mai inseamna de patru-cinci ori cât o zi normala. Am avut in acest an o crestere de o singura cifra, sub ce ne asteptam initial“, spune Florin Rizea, directorul general al Meda Prod, procesator de carne cu afaceri de 25 milioane euro, care a intrat mai recent pe piata micilor. Piata micilor este printre cele mai polarizate din industria de procesare a carnii. Jumatate din piata este acoperita de marcile private si de brandurile mici locale sau regionale, iar in acelasi timp restul este impartit intre cinci jucatori mari. Cele mai mari rulaje in acest segment au fost facute anul trecut de omul de afaceri Iulian Cazacut, care are o fabrica in apropiere de Bucuresti ce se concentreaza aproape in totalitate pe acest segment. Astfel, datele din piata arata ca Dolly-Com a avut anul trecut o cota de piata de 27% pe acest segment. Podiumul este completat de vâlcenii de la Diana, cu o cota de piata de 5%, si de Aldis Calarasi care si-a adjudecat in 2012 alte 12 procente. Cei mai mari procesatori din Bucuresti, Radu Timis (Cris-Tim) si Sorin Minea (Angst), completeaza topul cu 4%, respectiv 2%.(Mai multe, pe www.zf.ro)