249
Potrivit European Supermarket Magazine, care citează un raport Romania Insider și un studiu realizat de Getbio.ro, vânzările de produse ecologice sau "bio" au înregistrat o creștere de 30% în primele șase luni ale acestui an. România Insider a raportat că produsele alimentare, suplimentele alimentare, cosmeticele și detergenții se numără printre cele mai vândute produse ecologice pe piața românească. Potrivit ESM, piața ecologică românească este evaluată la aproximativ 20 de milioane de euro, cu un potențial de creștere foarte ridicat. În studiu se afirmă că vânzările de produse ecologice reprezintă între 2% și 3,5% din totalul vânzărilor de alimente, însă comercianții cu amănuntul au îmbrățișat această categorie, prezentând zone dedicate pentru producția ecologică în magazine. Pe plan european, Germania are cele mai mari vânzări ecologice în Europa, în valoare de aproximativ 9,5 milioane de euro. Cu toate acestea, Danemarca a înregistrat cel mai mare procentaj de vânzări ecologice, reprezentând un procent din totalul vânzărilor de alimente, de 9,4%.