News

134

Fabrica de Carne a participat la Sial 2012

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cel mai mare eveniment expozitional dedicat Industriei alimentare mondiale si, in speta, zonei de productie si procesare a carnii, a avut loc anul acesta la Paris, revista Fabrica de Carne avand o participare deosebit de activa si, mai ales, apreciata. Targul parizian a insumat, la finalul sau, participarea a 5.700 de companii si a 149.000 de vizitatori, 65 % dintre companii fiind din afara Frantei

Misiunea noastra: Reprezentarea firmelor romanesti Astfel, in ziua de duminica, 21 octombrie, in complexul expozitional din Parc des Expositions de Paris du Nord, avea sa se deschida cel mai mare targ international de produse alimentare, eveniment care s-a derulat sub titlul generic Global Food Marketplace. In cadrul ceremoniei de deschidere, doamna Valerie Larby, Director General al Diviziei pentru Agricultura si Alimentatie a guvernului francez, a declarat ca targul din acest an a avut menirea de a reprezenta cele 310.000 de firme si cei 4,8 milioane de colaboratori care activeaza in domeniul alimentar pe intreg mapamondul, manifestarea insemnand o buna oportunitate de punere a acestora in contact cu marele public. De altfel, acesta a fost si obiectivul delegatiei redactiei noastre, revista Fabrica de Carne contribuind direct la mediatizarea companiilor romanesti prezente la eveniment, a industriei romanesti de productie si procesare a carnii, a culegerii ultimelor noutati, pentru mai buna informare a managerilor si specialistilor din domeniu, ramasi acasa.   In prima zi a targului, portile s-au deschis pentru miile de vizitatori care au luat contact cu produsele expuse, inclusiv cele trei standuri din Hala 5 a complexului expozitional, acolo unde au expus cca 60 de companii romanesti de profil, publicul parizian degustand si apreciind inca din prima zi produse ale unor firme precum Transavia, Vascar, Zimbria, Sergiana, Doly-Com, Scandia Foods, Agricola International Bacau, Pescado Grup, Galli Gallo, Inorogul, Kosarom, Cris-Tim 2 Prodcom, Eurofarm, Angst, Ana si Cornel, Caroli Foods, Coco Rico, Alex&Comp etc. Program divers, conexiuni intre oamenii de afaceri Prima zi a fost dedicata Familiei, in fapt, un program special de informare a consumatorului generalist. Cu toate acestea, dupa cum a informat Centrul de Presa, un numar de 4664 de specialisti au vizitat inca din prima zi expozitia, dovada a importantei sale. Dar, cea de a doua zi a fost aceea a marilor evenimente, organizatorii anuntand premiile pentru Inovatie. Marele Premiu impartit intre trei producatori: Foodbiotic-Franta, pentru Eau de Safran; Acetifico Mengazzoli SNC-Italia, pentru sarea lichida Mengazzoli si Gaulibier-Franta, pentru kit-ul tartinabil Gaulibier. Premiul Intermarche, acordat de retailul din Franta, a revenit cercetatorului francez Jean Roze, care a propus un sortiment de carne de vita cu legume intr-un ambalaj deosebit. Premiul Disney SIAL a fost acordat polonezilor de la Grazyna, pentru Salata de fructe Fantasy. Totodata, au fost acordate doua Premii Speciale, unul pentru iaurtul de baut Vrai, al francezilor de la Tribalat Noyal, iar altul pentru Pateul din inima de miel, al companiei franceze Les Ruchers de Gue. SIAL 2012 a adus publicului si o serie foarte interesanta de conferinte si simpozioane. Cea mai incitanta a fost aceea cu titlul Inovatii in domeniul ingredientelor, solutia de depasire a crizei, conferinta la care a participat o numeroasa asistenta, careia i s-au prezentat ultimele produse din domeniu dar, mai ales, modele de strategii pentru includerea noilor ingrediente in produsele lactate sau in preparatele din carne, in asa fel incat, eficienta sa fie mult imbunatatita. Targul a reprezentat si o buna oportunitate de a lua contact cu ultimele tendinte din retail-ul modern european. Astfel, in materialele informative prezentate in sectiunea dedicata, s-a detaliat faptul ca retail-ul modern absoarbe mai bine de 10 % din produsele noi si ca, la SIAL 2012 exista oportunitatea contactarii a nu mai putin de 64.000 de magazine din intreaga Uniune Europeana Firmele romanesti au fost en vedette Evenimentul a confirmat pentru toti cei prezenti ca firmele expozante din Romania au fost printre vedetele acestei editii a targului SIAL. La succes a contribuit si revista Fabrica de Carne, oferita vizitatorilor si specialistilor din celelalte tari atat in editiile lor originale, cat si in editiile tiparite special, in limba engleza. Altfel, n-am bucurat sa constatam ca, desi pavilionul national a fost amplasat exact langa cel al Spaniei, multimea de vizitatori a fost prezenta la oficiile si standurile companiilor romanesti si nu ale vecinilor. Succesul la public a fost datorat in special faptului ca, daca firmele din alte tari au venit cu un singur produs (spre exemplu, jambon, jambon si iar...jambon), companiile din Romania au expus o varietate extrem de mare de produse. De aceea, ora pranzului, dar si ora 18 a fiecarei zile, au devenit ore de pranz si cina pentru vizitatorii care au luat cu asalt standurile firmelor din Romania, delectandu-se cu bunatatile expuse. In plus, serile standului national au fost condimentate cu momentele muzicale asigurate de tambalistul roman Marius Mihalache. Printre evidentiati, sa amintim: firma Angst, care si-a atins tinta propusa inca din prima zi; Inorogul, care a incheiat un contract de mare volum cu beneficiari din Asia; Zimbria, care s-a dovedit a avea standul cel mai cautat dintre toate, datorita calitatii produselor dar si a modului in care ele sunt prezentate; Ana si Cornel, aceia care au pregatit special pentru SIAL 2012 un salam de un metru, salam care a fost nu doar admirat, ci si degustat pana la epuizare, de vizitatori; Vascar, ai carei reprezentanti s-au declarat foarte multumiti de rezultate, la fel ca si reprezentantele companiei Agricola International Bacau, acelea care au stabilit contacte de afaceri cu noi parteneri externi si care au confirmat prezenta la viitoarea conferinta internationala Meat & Milk care va avea loc anul viitor in organizarea agentiei infoALIMENT si a revistelor Fabrica de Carne si Fabrica de Lapte. Peste o suta de contacte de afaceri Participarea revistei Fabrica de Carne s-a dovedit a fi deosebit de fructuoasa, avand peste o suta de contacte si negocieri cu reprezentanti ai companiilor din intreaga lume. Din start, tinem sa subliniem, fara a fi acuzati de laudarosenie, ca publicatiile noastre au fost deosebit de bine primite de managerii si specialistii straini care le-au citit cu atentie, cei romani cunoscandu-le si apreciindu-le constant, de mult timp. Mai mult decat atat, redactia a stabilit relatii de colaborare viitoare, inclusiv in privinta participarii la viitoarea Conferinta Internationala Meat & Milk din 2013. Au fost stabilite noi proiecte cu firme din Marea Britanie, Olanda, Grecia, Bulgaria, Austria, Polonia, Statele Unite, Turcia, Spania, Danemarca etc., firme care opereaza deja in Romania, dar si unele care, sprijinite si de revistele noastre si de agentia infoALIMENT, vor sa patrunda pe piata romaneasca. Privind retrospectiv, SIAL 2012 si-a justificat renumele, situandu-se aproape la acelasi nivel cu Anuga Food, de la Koln. Mai important decat asta, e faptul ca firmele romanesti prezente la targ au incheiat cu bilant pozitiv, participarea lor fiind consistenta si apreciata de organizatori. Aur si argint pentru romanii de la AMPRO design Manifestare colaterala SIAL 2012, Pentawards, competitia destinata tehnologiilor si designului din industria ambalajelor si-a desemnat si ea castigatorii. Ne bucuram sa informam cititorii din tara ca, la aceasta editie, Medalia de Aur a fost acordata agentiei AMPRO Design, specializata in packaging si design, pentru conceptul Wine undercover, in fapt, o sticla de vin mascata intr-una de lapte Tinerii designer romani au mai obtinut si doua Medalii de Argint, pentru ambalajul concept Modelino Flour si pentru re-designul ambalajelor de patiserie congelata Morarita. Competitia s-a desfasurat in avanpremiera targului SIAL, iar premiile au fost acordate la Hotel le Grand de Paris.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2