Compania olandeză de produse lactate FrieslandCampina a semnat Pactul European pentru Plastic, confirmând angajamentul și ambiția companiei în ceea ce privește materialele plastice, informeaz[ European Supermarket Magazine.
Compania a anunțat că își propune să asigure ca întregul său portofoliu de ambalaje să fie reutilizabil și/sau reciclabil, până în 2025 și că lanțul său de producție să fie lipsit de emisiile de combustibili fosili, până în 2050.
Comentând angajamentul, Hein Schumacher, CEO Royal FrieslandCampina N.V, a declarat: „Dacă dorim cu adevărat să fim eficienți în realizarea unui impact durabil, măsurabil, trebuie să lucrăm împreună pe termen lung.
Lanțul valoric din plastic este internațional, cu mari producători și furnizori multi-naționali. O abordare europeană unificată, care lucrează împreună peste granițe și categorii, poate ajuta la creșterea și accelerarea demersului comun”.
Progresele sunt monitorizate de un Comitet de direcție format din mai mulți semnatari. Comisia Europeană este implicată în calitate de observator al Pactului.
Anul trecut, FrieslandCampina a semnat, de asemenea, The New Plastics Economy Angajamentul Fundației Ellen MacArthur și a Pactului olandez din plastic. În octombrie 2019, compania a introdus un cheesepack reciclabil, cu potențialul de a reduce producția de plastic cu 300.000 de kg pe an.