News

126

Gfk: romanii cheltuiesc mai putin pe mancare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Mediafax) Potrivit studiului, in primele sase luni ale acestui an, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, tendinta observata inca de anul trecut.

Dupa o perioada cu scaderi puternice inregistrate si in segmentul produselor de ingrijire personala si a locuintei, valoarea cheltuita a inceput sa aiba evolutii pozitive. Printre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile se regaseste anul acesta si uleiul de gatit. In 2011, pentru aceasta categorie, gospodariile au cheltuit cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni ale acestui an categoria inregistreaza o scadere valorica de pana la 9%, in timp ce volumul a scazut cu 6%. Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori. Comertul modern continua sa castige teren in fata celui traditional, atragand in primele sase luni ale anului 49% din totalul cheltuielilor gospodariilor din Romania pentru produse de larg consum, in crestere cu doua puncte procentuale fata de perioada similara a anului precedent. Buticurile si magazinele alimentare au atras aproape 36% din totalul cheltuielilor pentru produsele din categoria FMCG comparativ cu 37% in perioada precedenta. Ritmul de scadere s-a redus in contextul in care in prima jumatate de an din 2011 comparativ cu perioada similara din 2010, aceste formate au pierdut 3 puncte procentuale in valoare. In structura comertului modern, supermarketurile acopera 16% din valoare, pozitie consolidata si prin restructurarea unui magazin de tip discount in supermarket. In ceea ce priveste hipermarketurile, acestea au castigat la randul lor un punct procentual in prima jumatate a anului, rata de crestere fiind la mai putin de jumatate din cea inregistrata in primele sase luni ale anului 2011. Principalul motor de crestere in cazul formatelor comertului modern ramane numarul mai mare de cumparatori, aceasta tendinta fiind consolidata si prin continua expansiune teritoriala a marilor lanturi de retail, se precizeaza in studiul GfK Romania. Vanzarile pentru produsele marca privata au castigat 3 puncte procentuale in primele sase luni, acoperind 11% din piata bunurilor de larg consum in valoare, in detrimentul marcilor nationale. La nivelul numarului de cumparatori, 9 din 10 gospodarii au achizitionat cel putin o data produse marca privata in prima jumatate a anului 2012, in timp ce valoarea platita in medie pentru aceste produse a crescut cu mai mult de 30%. Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2