Astfel, potrivit specialistilor GfK, o categorie cu potential pentru acest sector este cea non-food, care a continuat sa creasca, in ciuda faptului ca, per total, cifra de afaceri din retail a scazut cu doua procente. In particular, formele de retail aflate in dificultate sunt reprezentate de magazinele specializate, hipermarketuri si supermarketuri, mult mai slab pozitionate in acest segment. "Cu toate acestea, se anticipeaza o crestere a cifrei de afaceri pentru lanturile de discount, care insa va stagna pe termen lung, ca rezultat al unor factori socio-demografici, in special imbatranirea populatiei. Acesti factori vor conduce, in anii urmatori, la adaptarea si individualizarea ofertelor si serviciilor din retail. In pofida cresterii actuale, piata nu iarta greselile de management, asa cum se vede in cazurile Plus, Woolworth, Avanti si Geiz Mac", explica la momentul respectiv Manuel Jahn, GfK Retail Expert. Cu aproximativ 16.000 de ma gazine, retailerii alimentari ocupa un loc im portant in piata germana. GfK Geo marketing a evaluat datele proprii, precum si informatiile de la comercianti, pentru a oferi o baza obiectiva pentru planurile de expansiune. Specialistii afirma ca modelul de distributie difera foarte mult de la un district la altul. Astfel, estul Germaniei are un grad deosebit de ridicat de acoperire de catre discounteri, consecinta atat a expansiunii agresive a discounterilor ca urmare a reunificarii Germaniei, a densitatii scazute a populatiei, cat si a puterii de cumparare mai scazute, care caracterizeaza inca aceasta regiune. Prin contrast, acoperirea e mai slaba in centrul si vestul Germaniei, unde suprafetele de vanzare ale discounte rilor sunt semnificativ sub medie, in unele regiuni. Zone cu potential ridicat, inca nevalorificat, sunt regiunile dens populate, precum Rin-Ruhr sau Hamburg, Stuttgart si Munchen. De asemenea, discounterii sunt slab reprezentati in statul federal Hesse.