News

133

În 2012, retail-ul a operat cu doar 4 case din 10!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Dupa 11 luni consecutive de monitorizare a magazinelor retelelor internationale de retail prezente in Romania, prin intermediul studiului Shopping Basket realizat de agentia Mercury360, s-a constatat că retail-ul romanesc a operat in anul trecut cu doar 4 case de marcat din 10, fapt care ilustreaza dificultatea prin care trece acest sector si scaderea drastica a consumului general. Au fost urmariti indicatori de timp (numarul de minute petrecute in magazin si la casa de marcat), de trafic (numarul cosurilor de cumparaturi intalnite la casele de marcat si procentajul caselor de marcat deschise din casele de marcat existente), cat si calitatea mercantizarii si nivelul de curatenie pe suprafata de vanzare. In medie, raportul dintre casele de marcat deschise si casele de marcat existente in magazin a fost de aproximativ 39%, ceea ce demonstreaza ca magazinele au folosit mai putin de jumatate din resursele de care ar fi putut dispune. Procentul a fost chiar mai mic decat in 2011, anul trecut o singura retea inregistrand o medie de peste 50%: Mega Image. Analiza Shopping Basket, publicata de revista Magazinul progresiv, mai arata ca media de timp petrecuta la casa de marcat se situeaza in intervalul 4-5 minute. Cele mai multe minute petrecute la casele de marcat au fost inregistrate in magazinele Kaufland, Mega Image, Metro si Selgros. Clasamentul retelelor cu cele mai mari cozi la casa de marcat este insa diferit, discounerii conducand detasat: atat in Lidl cat si in Penny Market au fost intalnite mai mult de doua cosuri la randul de la casele de marcat. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2