203
(Comunicat) Cererea de produse bio din pește a înregistrat o creștere de circa 10% în 2018, comparativ cu 2017, potrivit reprezentanților Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Această majorare vine pe fondul unui interes din ce în ce mai ridicat al românilor pentru produsele bio, care au înregistrat vânzări în creștere cu aproximativ 30% în anul 2018, pe plan local. Conform analizelor Alfredo Seafood, piața produselor bio din pește va continua să crească și în 2019, cu aproximativ 10%. “Piața produselor bio traversează o perioadă de creștere accelerată în acest moment. România este puternic influențată de tendința europeană și globală, astfel încât asistăm la vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse de pe această nișă, alimentele bio ocupând un loc fruntaș din punct de vedre al vânzărilor. Am putut observa această tendință și cu ocazia lansării gamei de produse din pește bio a Alfredo Seafood, în vara lui 2018. Interesul românilor pentru tot ceea ce înseamnă alimente bio va rămâne ridicat și în 2019, iar noi vom continua să lărgim portofoliul de produse bio din pește al Alfredo Seafood, pentru a răspunde cererii consumatorilor”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood. Gama de produse bio a Alfredo Seafood cuprinde patru specii de pește: păstrăv, doradă, lup de mare și somon. De la lansare și până în prezent, vânzările produselor din gama bio au avut un ritm constant de creștere. Din punct de vedere al cantităților vândute, păstrăvul și dorada au fost cele mai cerute de către consumatori. “Peștii comercializați în gama bio provin din crescătorii certificate BIO și au fost hrăniți exclusiv cu hrană ecologică, prin urmare carnea lor nu conține pesticide sau agenți de îngrășare și creștere. Procesarea pentru gama BIO Alfredo Seafood este certificată bio, și de asemenea toți cei implicați în lanțul de proveniență al peștelui, de la crescători la furnizori, au atestare BIO. Datorită calității apei și a hranei, gustul cărnii este mai bun, iar substanțele nutritive sunt prezente în număr mai mare. S-a dovedit prin teste de laborator că peștele bio conține, în medie, o cantitate dublă de antioxidanți față de peștii de acvacultură care nu au beneficiat de hrană organică”, a punctat Mihai Cristian Dărmănescu. Potrivit reprezentanților Alfredo Seafood, România mai are destul de mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul mediu de consum anual de pește din Uniunea Europeană, care se situa la puțin peste 24 de kilograme/capita la finalul lui 2018, în creștere cu 3% față de 2015. “Rămânem în continuare mult sub cantitatea medie de pește care se consumă în Europa, însă sunt încrezător că vom reuși ca în următorii trei ani să atingem și în România un consum de 8 kilograme/capita”, a conchis Mihai Cristian Dărmănescu. Produsele din gama bio pot fi ușor recunoscute, fiind marcate prin etichete speciale, de culoare verde pe care sunt specificate calitatea de “produs bio” și proveniența. Peștii sunt capturați și transportați în țară într-un interval de timp ce variază între 24 și 72 de ore din momentul pescuirii. Produsele Alfredo Seafood din gama bio au certificare a calității la standardele practicate de marii procesatori europeni: Bio EcoCert și HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points.” – Analiza riscurilor și punctelor critice de control). Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, si rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.