News

117

Infoaliment si revista Fabrica de carne au participat cu stand propriu la expozitia eurocarne-verona

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In perioada 24-27 mai 2012, in Complexul expozitional din Verona, a avut loc una dintre cele mai importante manifestari expozitionale dedicata Industriei mondiale a carnii, expozitie la care agentia infoALIMENT si revista Fabrica de Carne au participat cu stand propriu, in baza unui parteneriat media incheiat anterior cu organizatorii de la Veronafiere.

315 expozanti si buyer-i din toata lumea In cele patru pavilioane, au expus companii din Austria, Franta, Germania, Belgia, Italia, Spania, Elvetia, Polonia, Suedia, Romania, Filipine, Olanda, Portugalia, Israel, Danemarca, Marea Britanie, Noua Zeelanda, Israel si Staele Unite. Totodata, au participat buyer-i din America Latina, Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si zona Mediteraneana. Cu totul, au expus 315 companii, un procent de 28% dintre acestea fiind din afara Italiei. Din partea Romaniei, am remarcat printre vizitatori reprezentanti ai firmelor Ria Do, Baroncinni, Ion Mos si Rollit. Expozitia a fost structurata pe urmatoarele domenii: echipamente de procesare, materii prime si aditivi, tehnologii de ambalare, echipamente de abatorizare, echipamente complementare, igiena, frig si echipamente de portionare, evenimentul de la Verona desfasurandu-se sub sloganul 25 de ani de inovatie, garantia cresterii viitoare la nivel international. O alta caracteristica a atmosferei generale a fost definita de titlul principalului simpozion organizat cu aceasta ocazie la Verona: O industrie in criza profunda, titlu care spune aproape totul despre starea specifica a industriei la nivel mondial. In colaborare cu Federcarni, asociatia producatorilor de carne din Italia, a fost organizat standul Demo Area, in cadrul caruia au avut loc numeroase workshop-uri, demonstratii de tehnologii, demonstratii ale unor macelari experimentati, dar si un concurs international al macelarilor castigat de Gunther Weiss, din Germania, acela care a fost rasplatit cu titlul de Macelarul Anului. Nu mai putin important a fost Forum Area, in cadrul caruia au fost sustinute sesiuni de training, conventii ale companiilor multinationale sau ale unor asociatii internationale de profil, seminarii, sesiuni de sedinte informative in cursul carora participantii au aflat ultimele statistici si ultimele tendinte de pe piata mondiala a carnii. Deosebit de interesanta a fost sectiunea Evolution Shop, organizata impreuna cu firma Costa Group, specializata in furnizarea de noi concepte de bussines, sectiune la care participantii au luat contact atat cu ultimele rezultate ale cercetatorilor din domeniul tehnologic sau al chimiei alimentare in domeniul carnii, cat si de noi concepte menite a ajuta industriasii lumii sa depaseasca dificultatile momentului. O importanta majora a fost acordata sigurantei alimentare si etichetarii. Chiar in ziua de deschidere a fost sustinut seminarul cu titlul Mai putina sare, mai putina grasime, mai multa sanatate: noile valori ale produselor din carne. Pentru a oferi solutii de depasire a dificultatilor, in ziua de 25 mai, a fost sustinut seminarul cu tema Subprodusele animale - Sa le cunoastem mai bine, sa crestem profitul. Cat priveste legislatia, acest subiect a fost acoperit de seminarul Trasabilitatea si etichetarea, facandu-se in primul rand referire la reglementarile Uniunii Europene. Criza, confirmata de statisticiCum aminteam mai sus, atmosfera generala a fost apasata de starea de criza, datele furnizate in seminarii consemnand stagnari. Astfel, in conferinta dedicata prezentarii industriei italiene a carnii, pentru anul 2012 se estimeaza o productie totala de 2,21 de miliarde de euro, fata de 2011, cand valoarea a fost de 2,20 de miliarde, valoarea exporturilor fiind estimata la 1,49 de miliarde de euro, fata de 1,48 de miliarde, in 2011. La nivel global, in procente raportate la nivelul de productie, clasamentul pentru anul 2010 arata astfel: Germania (36 %), Olanda (21 %), Statele Unite (8 %), Italia (7 %), Austria (5 %), Danemarca (5 %), China (3 %), Spania (3 %), Polonia (2 %), Franta (2 &), Altii (14 %). Datele centralizate la nivel global, referitoare la ponderea industriei de carne, au relevat suprematia Uniunii Europene, care acoera 27 % din comertul mondial cu produse din carne si carne-materie prima, urmata de Europa-Non Ue (15 %), America de Nord (10 %), America Centrala si de Sud (7 %), Africa (7 %), Oceania si altii (2 %). Din punct de vedere financiar, daca se ia ca an de referinta 2006 (100 %), analizele prezentate la Eurocarne au evidentiat o scadere de 15 % pentru anul 2009, in 2010 consemnandu-se o revenire si chiar o usoara depasire, cu 3 %, fata de punctul de referinta anuntat. Cat priveste profitabilitatea industriei mondiale de carne, tabelele statisticienilor de la Eurocarne sunt asemanatoare datelor de mai sus, consemnandu-se un minim, in anul 2009, si o revenire pentru anul 2010, la nivelul anilui 2006. Revenirea a fost pusa, in special, pe seama importurilor Chinei si a zonei Tigrilor din Orientul Indepartat, pentru ca, aceleasi statistici evidentiaza scaderea eficientei companiilor, fata de anul 2006, cu 0,15 puncte, precum si o scadere a capitalului, de la 190 de miliarde de euro, in 2009, la 180 de miliarde, in 2010. Lichiditatile din industria mondiala de carne au scazut si ele cu 0,10 puncte, iar lichiditatile disponibile la moment, au prezentat, de asemenea, scaderi de 0,1, fata de anul 2009. In schimb, in 2010, fata de 2009, datoriile industriei au crescut cu 5 % Datele de mai sus au fost oferite organizatorilor Eurocarne de AIDA BvD Data. Noi contacte de afaceri pentru infoALIMENT si Fabrica de Carne Pe parcursul expozitiei Eurocarne de la Verona, delegatia infoALIMENT si a revistei Fabrica de Carne a stabilit noi si numeroase contacte de afaceri, standul amenajat fiind vizitat de foarte multi participanti, care s-au interesat despre starea sectorului de carne din Romania, de nivelul de dezvoltare, de nivelul tehnologic al companiilor romanesti, volum de piata, specific sortimental etc. Cele doua delegate, Nicoleta Trifu si Elena Radu, au oferit interlocutorilor toate datele solicitate, evidentiind nivelul ridicat, din punct de vedere al dotarii tehnologice, al firmelor procesatoare. Referitor la contactele stabilite, putem aminti: Compania Pesutkno, din Finlanda, producator de utilaje si echipamente destinate procesarii carnii, intentioneaza sa intre pe piata romaneasca, infoALIMENT urmand sa o sprijine pentru a gasi colaboratori autohtoni. FrigoImpianti, din Italia, prezenti pe piata romaneasca de 25 de ani, companie specializata pe productia si furnizarea de echipamente de frig, doresc sporirea volumului de afaceri. Texal, din Spania, producator de tehnologie de inalta calitate pentru Industria de carne si-au anuntat o a doua tentativa de a intra pe piata romaneasca, dar in momentul in care procesatorii romani vor putea suporta costurile superioare ale tehnologiilor furnizate. Europrodotti, producatori de ingrediente pentru produse din carne, deschid, chiar in aceasta perioada, un depozit la Popesti-Leordeni, dorind o colaborare directa cu infoALIMENT si revista Fabrica de Carne. Winco, Italia, producator de condimente, urmeaza sa reintre pe piata romaneasca, dar, aidoma companiei din Spania, in momentul in care piata autohtona va cunoaste o dezvoltare mai accentuata. Clarko, Italia, firma producatoare de tehnologii destinate procesarii carnii doreste, de asemenea, sa intre pe piata romaneasca, infoALIMENT urmand a-i acorda asistenta. Deosebit de consistent a fost dialogul cu reprezentantii companiei romanesti Rollit, acestia fiind prezenti la standul delegatiei noastre si exprimandu-si regretul pentru scaderea nivelului expozitiei, fata de editiile precedente, scaderea fiind pusa pe seama crizei. La finalul participarii la expozitia Eurocarne-Verona 2012, delegatia infoALIMENT a reconfirmat parteneriatul media incheiat cu agentia Veronafiere, organizatorul din partea Italiei.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2