Italia este al saptelea producator european de carne de pui, avand una dintre cele mai mari rate de crestere anuala, de 2,7% in ultimii cinci ani. Pe plan intern, productia este sub cea de vita sau carne de porc din punct de vedere al volumului sau a importantei. Chiar si asa, industria carnii de pasare este foarte eficienta si bine integrata pe verticala. Totusi, criza economica a condus la o scadere a cresterii, la doar 4% la jumatatea anului trecut, comparativ cu o crestere de 12% in 2008. Carnea de pui a trecut cu mult mai bine peste criza datorita pretului mai mic al acestui tip de carne, la care s-a adaugat scaderea preturilor la furaje si la energia electrica, cu 10%. Estimarile pentru acest an prevad o crestere de 5% a pietei carnii de pasare, ceea ce va aduce un profit in crestere si pentru fermieri. In ceea ce priveste consumul italienilor, estimarile se duc spre 11,5 kilograme pe fiecare locuitor, cu 64% din consum orientat spre pulpe si piept, 21% produse preparate (pui umplut, carnati sau crenvursti) si 15% pui intreg.