200
(Comunicat) Ambalajele pentru produsele alimentare, în special produsele perisabile cum ar fi carnea și cârnații, necesită cele mai înalte standarde în ceea ce privește materialele, mașinile și sistemele de ambalare. Pe lângă scopurile tradiționale, cum ar fi protecția, transportul, depozitarea, manipularea și informarea, ambalajele trebuie să asigure, de asemenea, siguranța alimentară, igiena, prevenirea deșeurilor, durabilitatea, eficiența resurselor și trasabilitatea. Companiile de top din sectorul ambalajelor internaționale vor să prezinte cele mai recente tehnologii și vor oferi perspective asupra ultimelor tendințe din industria cărnii de la IFFA din Frankfurt pe Main, în perioada 4-9 mai 2019. Mai puțin este mai mult și protejează mediul Reducerea cantității de materiale de ambalare și utilizarea materialelor reciclabile au făcut obiectul atenției consumatorilor, producătorilor și industriei ambalajelor de la publicarea Strategiei UE privind materialele plastice în ianuarie 2018 și a Legii germane privind ambalajele, care a intrat în vigoare în această lună. Ambalarea ușoară cu proprietăți identice sau mai bune și stabilitate superioară au o contribuție importantă la o mai mare sustenabilitate și la conservarea resurselor. Greutatea redusă înseamnă economii de materii prime, energie și costuri de transport, precum și o manipulare mai ușoară. Hotărârea pentru un ambalaj durabil nu este numai materialul de film utilizat, ci și modul în care este procesat. Astfel, mașinile moderne de ambalare permit parametrii filmului să fie setați exact și, astfel, să mențină în jos costurile de procesare. În plus, sistemele de hrănire foarte eficiente reduc cantitatea de deșeuri de peliculă sub formă de benzi de margine și de sfărâmare a resturilor. Cu alte cuvinte, pot fi produse în mod semnificativ mai multe pachete din orice cantitate de film. Ambalarea în folie, durabilă și atractivă Ambalajul inovator cu folie și suport din carton permite prezentări atractive ale produsului și un consum redus de material. Suportul din carton subțire are un strat de protecție polimeric, ca o barieră împotriva grăsimii, umidității și oxigenului, ceea ce conferă o stabilitate suplimentară ambalajului. O peliculă transparentă este utilizată pentru acoperirea produsului și a suportului ca un al doilea strat de ambalaj. Aceasta fixează produsul pe carton și oferă o protecție fiabilă. Ambalajul de acest tip poate reduce consumul de film cu până la 75%. Acoperirea de pe carton poate fi separată cu ușurință și ambele reciclate fără dificultate. Datorită imprimării și lipsei constrângerilor de design, suportul din carton atrage un grad ridicat de atenție la punctul de vânzare, ajutând astfel la diferențierea mărcii. Cu informațiile despre produs tipărite pe carton, nu sunt necesare etichete suplimentare, ceea ce reduce și utilizarea materialelor. Ambalajul cu atmosferă modificată prelungește termenul de valabilitate Ambalajele cu atmosferă modificată (MAP) evoluează în forma standard a ambalajelor pentru carne și produse din carne. În acest scop, aerul din ambalaj este înlocuit cu un amestec de gaz adecvat pentru produs, care poate întârzia în mod semnificativ procesul de degradare oxidativă sau creșterea microbilor și a mucegaiului. MAP poate, de asemenea, reduce respirabilitatea produsului, ceea ce duce la o viață extinsă în ceea ce privește prospețimea, gustul și aspectul atrăgător. Astfel, termenul de valabilitate al produselor de cârnați poate fi extins de la două la patru zile, când este ambalat în aer, până la două până la cinci săptămâni în ambalaje cu atmosferă modificată. În acest tip de ambalaj se utilizează peliculă de protecție împotriva gazelor cu proprietăți potrivite produsului. Ambalajul inteligent Ambalarea multifuncțională, activă și inteligentă, deschide perspective complet noi pentru industria cărnii. Astfel de ambalaje pot monitoriza și înregistra influențele de mediu la care produsul a fost supus de-a lungul lanțului valoric după etapa de ambalare. Indicatorii integrați ai temperaturii de timp indică starea actuală a calității, gradul de prospețime, orice încălcare a lanțului rece și dacă produsul este încă adecvat pentru consum. Ambalajul activ joacă un rol "activ" în orice schimbări fizice, biologice și chimice care au loc: Reglează umezeala din ambalaj, absoarbe oxigenul sau dioxidul de carbon și astfel prelungește durata de depozitare a produsului. Formele biochimice active împiedică răspândirea microbilor. Alte tipuri de ambalaje inteligente protejează produsele de manipulare și împiedică furtul. Diferențierea mărcii la punctul de vânzare Ambalajele furnizează nu numai informații despre ingrediente, etichete de calitate sau de mediu și origini ale produselor, ci oferă și o imagine a conținutului și generează impulsuri de cumpărare. Produsele care pătrund în coșul de cumpărături al consumatorului sunt în mare parte rezultatul unei decizii spontane a consumatorului, în care apelul ambalajului și informațiile conținute pe acesta joacă un rol important. Atunci când nu există nici o diferență în ceea ce privește calitatea produselor, un design mai bun al pachetelor poate face diferența emoțională. Investițiile în ambalaje inovatoare, de înaltă calitate, consolidează imaginea mărcii și, în curând, oferă o rentabilitate substanțială producătorilor de mărci de marcă. Soluții optime de ambalare la IFFA IFFA - numărul 1 pentru industria cărnii - în Frankfurt pe Main, în perioada 5-9 mai 2019, prezintă inovații pentru toate etapele lanțului de procesare a cărnii. Vizitatorii comerțului pot vedea tehnologia modernă de ambalare a produselor din carne și mezeluri, precum și a păsărilor de curte și a peștelui, la ambele etaje ale sălii 11. Vor fi reprezentate companii de ambalare, inclusiv Multivac, Sealpac, Tavil, Ulma, Variovac și VC999. Expozantii din sectorul ambalajelor-materiale, cum ar fi Flexopack, Krehalon und Schur Flexibles, vor face, de asemenea, prezentari in sala 11. Rulare la IFFA 2019 este caracterizată de semne pozitive: mai mult de 1.000 de expozanți de la cca. 50 de țări s-au înregistrat deja pentru punctul culminant al sectorului și vor ocupa 120.000 de metri pătrați de spațiu expozițional - cu opt la sută mai mult decât la evenimentul precedent. Integrarea noului Sala 12 oferă IFFA șansa de a se extinde. În plus, târgul se concentrează pentru prima dată în secțiunea de vest a Centrului de Expoziții și Expoziții din Frankfurt, oferind o imagine de ansamblu și o experiență echitabilă în domeniul comerțului orientată spre viitor. Mai multe detalii pe: www.iffa.com și www.food-technologies.messefrankfurt.com