News

132

Marketing: ancheta pe piata publicitatii

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit cotidianului National, Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe piata comercializarii serviciilor de media, suspectand o posibila intelegere intre marile firme de advertising.

Investigatia a fost declansata in urma sesizarii unei firme care, probabil, a fost nemultumita de faptul ca marile companii din advertising si-au impartit piata de publicitate, adjudecandu-si firmele care vor sa devina vizibile in media. Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a precizat ca investigatia se refera la o posibila intelegere intre companiile active pe aceasta piata, pentru eliminarea concurentei la licitatiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clientilor din Romania. Cand vorbim de clienti, vorbim de companii multinationale din domeniul bancar, energetic, al productiei de alimente, bauturi alcoolice si nealcoolice, detergenti, cosmetice, electronice, auto etc. Asadar, este de inteles frustrarea firmei reclamante, care n-o fi obtinut nici macar o feliuta din aceasa piata. Piata de publicitate a Romaniei a avut cel mai bun an in 2008, fiind evaluata atunci la peste 540 de milioane de euro, dar in prezent a ajuns la jumatate, iar bataia pe conturile clientilor e acerba. Printre firmele de top din advertising, cele mai importante, dupa cifra de afaceri, sunt: B.V. McCann Erikson, Graffiti/BBDO, Leo Burnett, Lowe & Parteners, Ogilvy & Mather Advertising etc.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2