News

123

Mezelurile s-au scumpit cu aproape 40 %

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un raport al Consiliului Concurentei relevă faptul că produsele de import au devenit tot mai prezente pe rafturile magazinelor din România în ultimii ani, cele mai afectate categorii alimentare fiind fructele şi legumele, cu un total de 70-80% din totalul produselor consumate provenind din ţările UE şi extra-UE. Produsele fabricate în afara României au cucerit însă treptat şi categorii care până nu de mult erau dominate de produse locale, cum ar fi laptele dulce de consum (37% din produsele consumate sunt din import) şi uleiul de floarea-soarelui (37%). „La nivelul produselor alimentare de bază, selecţionate de către Consiliul Concu­renţei, raportul dintre produsele naţionale şi cele provenite din import continuă să fie unul supraunitar. Cu toate acestea, cu excepţia cărnii de porc, pentru toate celelalte categorii de produse (lapte dulce de consum, ouă găină, carne de pasăre, ulei de floarea-soarelui, pâine, mezeluri şi vin - n.red.) produsele de import câştigă teren. Laptele dulce de consum şi uleiul de floarea-soarelui au înregistrat cele mai mari modificări în această direcţie în perioada analizată (2009-2012, n.red.)“, se arată în raportul Consiliului Concurenţei. „Situaţia este în continuare diferită pe segmentul de legume-fructe (...) din considerente legate de preţ şi de deficienţele existente la nivelul producţiei autohtone“, potrivit raportului Consiliului Concurenţei. Producţia locală de legume şi fructe nu este conectată la piaţă, astfel mulţi retaileri - în special cei internaţionali – preferă să importe aceste produse. Printre motivele invocate de retaileri se numără fragmentarea pieţei locale şi lipsa de experienţă a producătorilor români, care nu sunt obişnuiţi să cultive produsele după cerinţele marilor reţele (formă, greutate). (Foto-grafic: www.zf.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2