Unde sunt noile oportunități de dezvoltare a produselor pentru mărcile de lactate în 2025? Iată cele mai promițătoare ingrediente, categorii și formate, după cum informează DairyReporter.
Prim-plan
Wellness și funcționalitatea vor continua să fie în prim-planul minții consumatorilor în acest an, potrivit companiei americane de cercetare de piață Spins.
De la diete personalizate până la produse care susțin gestionarea greutății și îmbătrânirea sănătoasă, mărcile de lactate vor căuta să dezvolte impulsul din segmentele funcționale și bogate în proteine, dar și să împingă în categorii cu potențial de creștere.
Deci unde sunt oportunitățile? Defalcăm raportul Spins privind starea industriei în 2025 pentru a vă aduce punctele cheie legate de lactate.
Lactatele cu proteine suplimentate, categoria care continuă să crească
Cu vânzări de aproape 5 miliarde de dolari și o creștere anticipată de 9,3%, categoria de gustări și băuturi este de așteptat să stimuleze inovația bogată în proteine în SUA. Aceasta este o veste deosebit de bună pentru companiile din domeniul ingredientelor proteice din lapte.
Potrivit Spins, vânzările în dolari de proteine din zer și lapte – categoria dominantă de ingrediente proteice, generând vânzări de aproape 705 miliarde de dolari în SUA – au crescut cu 8,6% de la an la an.
În plus, zerul și cazeina au crescut cu 120%, depășind zerul în termeni de vânzări în dolari cu aproape 26 de milioane de dolari.
Între timp, proteinele care sunt o combinație de componente animale și vegetale au înregistrat o scădere de 8,2% în dolari, dar au rămas al doilea cel mai mare segment în ingrediente proteice funcționale, generând aproape 532 de miliarde de dolari.
Alimente funcționale
Când vine vorba de activitatea NPD, produsele băuturi domină, pe baza noului indice al cotei în dolari al lui Spins, care urmărește rata de inovație în industria alimentară din SUA.
Indicele arată că iaurtul (rata de inovare 12,4%) este singura categorie de produse lactate și pe bază de plante care este clasată în primele 10 dintre cele mai aglomerate categorii de alimente și băuturi pentru NPD. Aceasta este peste media întregii categorii de alimente și băuturi, de 10,5%.
Dar, în termeni de cotă în dolari, iaurtul este în urmă față de media industriei, ceea ce sugerează că există posibilitatea ca mărcile să își îmbunătățească propunerea de valoare pentru a crește vânzările.
În cadrul produselor de băuturi funcționale, injecțiile de sănătate – care includ injecții intestinale pe bază de lactate – au înregistrat o creștere în toate cele trei tendințe majore ale consumatorilor: sănătatea digestivă (+13,6% / 80 milioane USD), susținerea dispoziției (+6,5%, 6 milioane USD) și detoxifiere ( +16,4%, 15 milioane USD), după cum a subliniat firma de cercetare de piață.
Probioticele se numără, de asemenea, printre ingredientele funcționale de top care alimentează cele trei tendințe – conducând vânzări de 270 de milioane de dolari în soluții pentru sănătatea digestivă; 5 milioane USD în formulări de produse pentru sprijinirea stării de spirit; și 12 milioane USD în produse de detoxifiere.
Trei subcategorii emergente
Brânza de vaci își va continua probabil renașterea în 2025 ca aliment natural, cu conținut scăzut de calorii și bogat în proteine. Categoria – pe care Spins o capturează alături de brânza fermieră și ricotta – și-a crescut cota actuală de piață în dolari și face parte din segmentul de produse naturale în plină dezvoltare.
Inovația în arome și formate, precum și evidențierea mai proeminentă a afirmațiilor proteice pe ambalaj ar fi toate cheie pentru menținerea impulsului în brânza de vaci.
Pentru firmele de lactate specializate în colostru, ingredientul derivat din lactate folosit în industria suplimentelor este în creștere, conform Spins – generând vânzări de 1,8 milioane USD, în creștere cu aproape 140%.
Compania de cercetare de piață spune că colostrul se numără printre ingredientele cu „potențial de încrucișare”, fiind potrivit atât pentru sănătatea intestinală, cât și pentru aplicațiile pentru sănătatea imunitară.
Mărcile specializate
Și revenind la alimente, mărcile specializate în produse lactate A2 ar putea să nu se diversifice în formate precum untul și brânză, potrivit raportului.
Consumul de unt din SUA continuă să bată recorduri an de an – doar în ultimul deceniu, consumul de unt a crescut cu 18% – dar în segmentul de lactate A2, laptele fluid rămâne cel mai mare segment.
Cu toate acestea, jucătorul dominant al producției de lapte A2 din SUA, A2 Incorporated, a avut performanțe slabe în SUA, înregistrând pierderi EBITDA de 15,5 milioane USD în FY24 (FY23: pierderi 23,3 milioane USD), deși compania a înregistrat o creștere a produsului său a2 Milk Grassfed, dar a raportat o cotă de piață ușoară. declin în categoria lapte premium.
Spins estimează că întregul segment de lactate A2 valorează 135,1 milioane de dolari și este format din 87% lapte lichid și doar 9% iaurt; 3% brânză și 1% unt și smântână. Atingerea apetitului în creștere al americanilor pentru unt și brânză ar putea ajuta la propulsarea produselor lactate A2 în 2025?
Acest lucru și multe altele vor fi dezvăluite pe măsură ce va trece anul – și ne vom ține cu ochii închiși pentru a vă aduce cele mai recente inovații de produse din întregul spațiu al produselor lactate. (Foto: Freepik)