134
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, a finalizat prima parte a celei mai ample campanii de informare din Romania “PNDR VINE ÎN SATUL TĂU”. Astfel, în perioada 13 martie - 17 iunie 2013 au fost informate peste 71.500 de persoane din mediul rural, dar şi din localităţi urbane mai mici. Caravana a oferit informaţii despre stadiul actual al implementării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală - PNDR (plăţi directe, măsuri active, cum se pot evita neregulile şi fraudele) şi a distribuit materiale informative şi promoţionale. Publicul ţină al acestei Campanii este format atât din beneficiari ai proiectelor de investiţii finanţate prin PNDR şi ai plăţilor directe acordate prin APIA (Agenţia de Plăţi pentru Intervenţie în Agricultură), cât şi din potenţiali beneficiari, reprezentanţi ai presei şi ai publicului larg. Cele 15 rulote de informare au derulat evenimente în 1.520 localităţi din 40 de judeţe ale României. În cadrul acestei prime etape, cei 70 promotori care activează în cadrul campaniei au explicat cu precădere măsurile de finanţare aferente Axei 2 PNDR – “Îmbunătăţirea mediului şi a spaţiului rural”. Cele mai dezbătute aspecte cu cei care participat la aceste evenimente de informare au fost accesarea Măsurii 214 Plăţi de agro-mediu, accesarea creditelor agricole pentru cofinanţare, derularea corectă a proiectelor şi eliminarea posibilelor nereguli, dar şi explicarea modului de accesare a plăţilor directe pe suprafaţă. “La fiecare eveniment din cadrul campaniei, aducem împreună pe cei care au un rol important în dezvoltarea rurală, şi implicit în atragerea fondurilor europene pentru agricultură. Beneficiarii PNDR trebuie să fie în permanentă legătură cu autorităţile - nu doar cu reprezentanţii APDRP de la nivel central sau local, ci şi cu toate autorităţile publice cu atribuţii în dezvoltarea locală. Pot spune că am avut un sprijin real din partea tuturor factorilor locali, mai ales din partea primăriilor, şi vreau să le mulţumesc tuturor pentru acest lucru. Campania noastră se află în plină derulare, iar etapa următoare va fi una consistentă şi foarte importantă pentru o informare corectă şi transparenţă instituţională”, a declarat George Turtoi, Directorul General al APDRP. (Agerpres)