In introducerea sa in cadrul evenimentului, Luca Cerani, Vicepresedinte Vanzari & Marketing, Cryovac Food Solutions - Emea, a atras atentia asupra ratei de crestere prognozata a productiei europene de carne de pasare de 8% pana in 2015. Putine industrii se bucura de o astfel de crestere rapida, a mentionat acesta. Consumul este preconizat a creste cu 9% in UE, de la o medie de 22,2 kg pe cap de locuitor in 2008. Si inca mai exista posibilitatea de crestere: brazilienii mananca 39,9 kg pui pe an. Totusi, producatorii de carne de pasare se confrunta cu presiuni legate de pret si cu o concurenta acerba – in special cu criza economica. Concurenta dumneavoastra este pestele de crescatorie, a spus Luca Cerani participantilor. Intre timp, se estimeaza ca vor creste costurile de alimentare – grau, soia. In acest context, provocarea pentru producatori si retaileri este de a diferentia si conferi valoare unui tip de carne care continua sa fie perceput ca un produs cu valoare scazuta. Insasi industria carnii se transforma si se consolideaza rapid. In timp ce acum cativa ani cei mai mari jucatori erau americani (Tyson, Smithfield, Cargill, etc.), grupul numarul unu in prezent este JBS din Brazilia. Cel mai mare producator brazilian de carne de pasare angajeaza nu mai putin de 110.000 de oameni.