203
Cota de etichete private este acum peste 30% în aproape toată Europa, a arătat cea mai recentă ediție a PLMA-Anuarul internațional pentru etichete private, citat de European Supermarket Magazine.
Ediția din acest an a anuarului, care încorporează datele Nielsen până la sfârșitul anului 2019, arată că eticheta privată a câștigat cotă de piață în 14 din cele 19 țări examinate.
În Marea Britanie și Germania, cota de etichetă privată rămâne peste 40%, în timp ce în Italia, cota sa a crescut cu două puncte procentuale, cel mai mare câștig până în prezent.
Una dintre cele mai mari creșteri ale cotei de marcă privată a fost observată în Olanda, care a crescut cu peste șapte puncte procentuale până la 37%, stimulată de includerea Aldi în date pentru prima dată.
În Franța, unde Aldi și Lidl nu sunt incluse în datele lui Nielsen, eticheta privată deține o cotă unitară de 31% și o cotă de valoare de 25%.
Între timp, Spania și Portugalia rămân piețe puternice pentru eticheta privată, mărcile magazinelor reprezentând jumătate din toate produsele vândute în Spania și 43% în Portugalia.
În Europa Centrală și de Est, cota de piață a rămas peste 40% în Austria și peste 30% în Polonia, Ungaria, Republica Cehă și Slovacia, în timp ce în Elveția, eticheta privată reprezintă jumătate din produsele vândute. România este menționată cu o creștere consistentă, depășind pragul de 20 %.
Norvegia a condus drumul în Scandinavia, cota de piață a mărcilor private urcând cu două puncte procentuale la peste 34%. Suedia a crescut la 33%, în timp ce Finlanda a rămas peste 30%.
În cele din urmă, Grecia a raportat pentru prima dată o cotă de piață privată de peste 31%, în timp ce Turcia a înregistrat o creștere a cotei cu două puncte procentuale la peste 30%.