De pilda, in Germania pretul de referinta pentru carcasa de porc a crescut cu 4% pe kilogram in intervalul 7-21 octombrie 2011, ajungand la 1,59 euro/kg. Germania reprezinta cea mai importanta sursa externa de achizitii pentru proicesatorii din Romania, urmata de Olanda, Belgia, Spania, Italia si Franta. "O posibila explicatie poate fi gasita in presiunile enorme pe care Asia si Rusia le exercita asupra producatorilor europeni. Cererea mare generata de cumparatorii din cele doua mari piete determina achizitii masive, in avans. De pilda, mai multi producatori de carne de porc au anuntat faptul ca au productia vanduta in avans pe cateva saptamani. De pilda, in ultimele saptamani, pretul unui kilogram de carne de porc lucru a crescut de la 1,6 euro la 2 euro. Cresteri de pret se remarca si la grasimea sau pieptul de porc", preciza recent Vasile Urzica, consultant independent in industria carnii. La randul sau, Mihai Visan, Director Executiv al Asociatiei Romane a Carnii spune ca "2011 a fost un an atipic pentru evolutia preturilor materiilor prime. Desi asteptam a varful sa fie in vara, preturile au inceput sa creasca din octombrie. Carnea reprezinta 60-70% din costurile de productie ale unui procesator, asa incat nimeni nu poate ignora cresterile existente. Nu ne asteptam insa la cresteri semnificative in perioada urmatoare, la nivel european".