Cercetarea s-a efectuat pe un esantion de 1.152 de persoane din mediul urban. Au fost vizate sase subcategorii: salamul, parizerul, crenvurstii, kaizerul, muschiul file si sunca. Mezelurile sunt cumparate, in medie, o data pe saptamana in gospodariile consumatorilor de astfel de produse. Locul de achizitie difera in functie de subcategorie: salamul si crenvurstii se cumpara atat din hipermarketuri, cat si din magazinele, pe cand parizerul, din magazinele traditionale din apropierea casei, iar kaizerul, muschiul file si sunca, in mai mare masura din hipermarket. In categoria mezeluri, salamul inregistreaza cea mai ridicata frecventa de consum, acesta fiind unul dintre produsele alimentare pentru care opteaza cel putin de doua, trei ori pe saptamana aproape o treime din populatia intervievata. Femeile sunt atat cumparatorul cat si decidentul in trei sferturi din situatii. Analizand categoria crenvursti, de pilda, observam ca femeile sunt in postura de cumparatori in proportie de 75%. Cele mai multe au intre 40 si 49 de ani si sunt persoanele care decid si cumpara bunurile de larg consum din gospodarie. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)