Technologies

240

Puterea Banchmarking-ului în lanțul de aprovizionare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Benchmarking-ul reprezintă un proces structurat, utilizat pentru compararea practicilor de lucru ale propriei firme, cu practici similare identificate în alte companii, dar și implementarea celor mai bune idei în procesele proprii. În plus, Benchmarking-ul este un model de îmbunătățire a calității, sub toate aspectele. În activitățile întreprinderilor comerciale, benchmarking-ul reprezintă compararea propriilor produse, servicii sau rezultate financiare cu cele ale concurenței. Noțiunea a fost introdusă de Robert C. Camp, în cartea sa intitulată ”Benchmarking: The Search for Industry Best Practices that Lead to Superior Performance”. Prin efectuarea benchmarking-ului, se urmărește inițierea unui proces activ de îmbunătățire a activităților, sub aspect calitativ, în propria companie. Colaborarea este cheia succesului   Colaborarea strânsă dintre partenerii de afaceri este cheia unei relații sănătoase, productive, între mărci și furnizorii acestora, clienții din retail și consumatori. Însă benchmarking-ul poate reprezenta un atu în fața rivalilor din piață. Folosind acest instrument, o companie poate vedea care furnizor este mai colaborativ, comparativ cu colegii. Prin urmare, evaluarea colaborarării este ea în sine un instrument de forță. Având în vedere că exemplele de mai jos nu sunt în nici un caz o listă exhaustivă a presiunilor externe cu care se confruntă lanțul de aprovizionare, nu a fost niciodată un moment mai important, ca acum, pentru ca brandurile să utilizeze toate avantajele interne disponibile, pentru a ține pasul și chiar pentru a avea un avantaj, față de propria concurență. De aceea, una dintre resursele cele mai puternice pe care le poate avea o afacerea este puterea benchmarking-ului.   Benchmarking-ul oferă înțelegerea tuturor aspectelor legate de aprovizionarea și funcționarea întregului lanț, până în cele mai mici amănunte ale lui. El relevă punctele forte și expune punctele slabe, subliniind pericolele și permițând celor care îl utilizează să se concentreze asupra domeniilor în care este nevoie să se aducă îmbunătăţiri. Crucial, benchmarking-ul permite, de asemenea, unui brand, să vadă cum se compară activitatea lui cu cea a rivalilor, oferind un context pentru propria performanță. Există cinci căi-cheie, care demonstrează de ce benchmarking-ul poate oferi unei afaceri un avantaj competitiv vital, față de rivali.   Alinierea   Dezvoltarea unei înțelegeri mai stricte a clienților noștri de afaceri și oportunitatea de a rămâne aproape de tendințele consumatorilor, într-o anumită categorie, micșorează expunerea lanțului de aprovizionare și riscul. În acest fel, un brand poate, de asemenea, să adopte cu încredere o poziție de negociere mai puternică, în relația comercială cu retail-ul. Aceasta, deoarece, alinierea mai strânsă cu furnizorii săi facilitează stabilirea punctelor unde pot fi realizate economii de costuri și unde există oportunități de dezvoltare.   Responsabilizarea echipei   Benchmarking-ul permite furnizorilor să dețină echipe interne și manageri responsabili, atunci când vine vorba de a livra clientului obiective bazate pe elemente măsurabile și transparante, beneficiind de feedback detaliat, prin folosirea datelor din piață. Aceasta ridică nivelul general de performanță al echipei, dar și o mai bună structurare a bazei de furnizare de informații, prin focalizarea mai clară asupra priorităților și planurilor de acțiune, pe întregul lanț al produselor care trebuie livrate.   Comunicarea   Dacă mărcile pot realiza cât de importantă este comunicarea, acest lucru va face posibil ca furnizorii să devină mai receptivi față de solicitări și mult mai disponibili, la rândul lor, pentru beneficiari. La rândul lor, dacă furnizorii știu că pot primi răspunsuri imediate la întrebări importante, ei pot oferi mai multe oportunități pentru propunerile de economisire a banilor. Așadar, benchmarking-ul permite unui brand să stabilească precis care furnizori au excelente competențe de comunicare și, prin urmare, se mărește gradul de transparență, care determină rapiditate în rezolvarea problemelor. Avantajul competitiv   Utilizând benchmarking-ului, mărcile au vizibilitate clară, în ceea ce privește dacă acestea au o bază de aprovizionare și livrare de înaltă performanță, dar și o imagine a celorlalți, în cazul în care concurenții lor cei mai apropiați au deficiențe. Ca urmare, pot folosi această înțelegere pentru a-și convinge beneficiarii din comerțul cu amănuntul că ei, și nu alții, pot fi cei mai importanți furnizori pentru o gamă de produse sau alta, mai ales în situațiile unor retenții, fapt care ar putea determina pe piață un gol de moment.   Dovada empirică   În cele din urmă, benchmarking-ul este dovedit ca instrument viabil, care permite unei mărci să conducă mai bine o activitate, în relația cu furnizorii sau cu beneficiarii, generând un lanț de aprovizionare mai eficient, ca întreg. În acest fel,  rezultă un produs finit mai bun, care este mai atractiv pentru un client din retail. Benchmarking-ul evidențiază, de asemenea, locul și momentul în care există oportunități și unde este nevoie de îmbunătățiri, atât în activitatea internă, cât și cea externă, cu alte companii. În plus, este un instrument credibil și fiabil, deoarece benchmarking-ul oferă o măsură obiectivă, consecventă și regulată a performanței și a progresului unei mărci. Cumulate, datele dovedesc mai robust relațiile unei companii în cadrul unui lanț de aprovizionare, decât cele ale rivalilor săi, având o poziție mai puternică de negociere cu clienții din comerțul cu amănuntul.   În practică, Rapor Metrics furnizează expertiză alimentară și informații despre afaceri de peste 150 de ani, fiind singurul operator care livrează benchmarking specific sectorului alimentar, între branduri și furnizorii lor, pentru a-i ajuta să deruleze afaceri mai inteligente și mai profitabile. Dacă este folosit activ și cu abilitate, acest instrument furnizează rezultate dovedite și măsurabile.   ”Până în prezent, producătorii de alimente au avut o limitare în evaluarea și măsurarea performanței furnizorilor”, a declarat Duncan Curtis-Director al Rapor Metrics, el fiind unul dintre cele mai mari nume din benchmarking. Serviciul de benchmarking permite producătorilor să își eficientizeze lanțul de aprovizionare, oferind date privind aspecte legate de propria lor afacere, în contextul categoriei în care activează local sau în context global. Iar acest instrument oferă un nivel de vizibilitate care nu a fost observat anterior în lanțul de aprovizionare, pentru o fracțiune din costul instrumentelor tradiționale de feedback.   Nivelul de fragmentare al informației, pe care îl oferă benchmarking-ul, în cele mai mici aspecte ale activității, dă posibilitatea mărcilor și furnizorilor să înțeleagă mult mai bine un proces, pentru a continua cu și mai mult succes. Promotorii acestei practici afirmă că, dacă acum utilizați un sistem de analiză cu un punctaj cu cinci criterii de evaluare, acesta vă oferă un anumit nivel de estimare, oricum, general. Dar, cand aveți 35 de niveluri de detaliere granulată a activității, din care toate sunt relevante, asta înseamnă că veți avea și 35 de argumente în plus, pentru a fi în fața competirotilor. Mai ales, raportarea comparativă va ajută compania să câștige mult mai des în fața concurenței, compania obținând un mare avantaj competitiv.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2