News

202

Puterea de cumpărare a românilor, cu 60 % mai mică decât a restului europenilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Europenii au o sumă medie de 14.739 euro de persoană disponibilă pentru cheltuieli și economii în 2019. În România, puterea de cumpărare medie pe cap de locuitor este de 5.881 euro. Acestea sunt câteva dintre rezultatele studiului recent lansat „GfK Puterea de Cumpărare în Europa 2019”.   România se află pe locul treizeci și doi în clasamentul european, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 5.881 euro. Românii se situează cu aproximativ 60% sub media europeană.   București conduce în clasament, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 10.452 de euro. Această sumă echivalează cu 78% mai mulți bani decât în restul țării. La celălalt capăt al clasamentului se află județul Vaslui, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 3.706 de euro. Aceasta plasează Vasluiul cu aproximativ 37% sub media națională și cu aproximativ 75% sub media europeană.   Top 10 județe în România

Top 2019 (din 44) Județ Nr. locuitori Putere de cumpărare per capita în € în 2019 Index național* Index Europa*
1 Bucuresti 1,827,810 10,452 177.7 70.9
2 Timis 701,499 7,564 128.6 51.3
3 Cluj 704,759 7,457 126.8 50.6
4 Ilfov 473,445 7,312 124.3 49.6
5 Brasov 551,183 7,079 120.4 48.0
6 Sibiu 400,110 6,944 118.1 47.1
7 Hunedoara 388,600 6,336 107.7 43.0
8 Arad 419,360 6,308 107.3 42.8
9 Arges 585,730 6,230 105.9 42.3
10 Prahova 725,609 6,152 104.6 41.7

Sursa: GfK Puterea de cumpărare Romania 2019                            *index: valoare pe locuitor / media = 100   Venitul disponibil variază semnificativ între cele 42 de țări europene   Venitul net disponibil variază semnificativ între cele 42 de țări studiate: Liechtenstein, Elveția și Luxemburg au cea mai mare putere de cumpărare medie, în timp ce Moldova, Kosovo și Ucraina se situează la polul opus.   Europenii au avut la dispoziție puțin sub 10 trilioane de euro în 2019. Puterea de cumpărare pe cap de locuitor a crescut cu aproximativ 3,5 procente în 2019, ceea ce este semnificativ mai mult față de valoarea anului trecut. Aceasta corespunde unei puteri de cumpărare medii pe cap de locuitor de 14.739 euro. Clasamentele arată diferențe substanțiale între țările studiate în ceea ce privește suma disponibilă pentru europeni pentru alimente, întreținere, servicii, energie, pensii private, asigurări, vacanțe, cheltuieli de transport și de consum zilnic.   Liechtenstein ocupă din nou primul loc cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 67.550 de euro. Aceasta depășește cu mult valorile celorlalte țări și este de peste 4,5 ori mai mare decât media europeană. Cu 42.067 de euro de persoană, Elveția ocupă locul al doilea, la fel ca și anul trecut. Toate celelalte țări dintre primele zece clasate au, de asemenea, o putere de cumpărare semnificativ peste media europeană. Luxemburg a intrat în top trei în acest an cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 35.096 de euro, eliminând Islanda de pe locul trei, care acum ocupă locul al patrulea. Suedia face schimb de poziție cu Finlanda, coborând de pe locul al nouălea pe al zecelea.    

Top 2019 (anul anterior) Țară Nr. locuitori Putere de cumpărare per capita în € în 2019 Index putere de cumpărare Europa*
1 (1) Liechtenstein 37,877 67,550 458.3
2 (2) Elveția 8,484,130 42,067 285.4
3 (4) Luxemburg 613,894 35,096 238.1
4 (3) Islanda 356,991 32,988 223.8
5 (5) Norvegia 5,328,212 29,842 202.5
6 (6) Danemarca 5,806,081 26,273 178.3
7 (7) Austria 8,822,267 24,067 163.3
8 (8) Germania 82,792,351 23,779 161.3
9 (10) Finlanda 5,517,919 22,626 153.5
10 (9) Suedia 10,230,185 21,836 148.2
  Europa (total) 679,425,404 14,739 100.0

  Șaisprezece dintre țările luate în considerare de studiu au o putere de cumpărare pe cap de locuitor peste medie, în timp ce douăzeci și șase scad sub media europeană. Ucraina ocupă ultimul loc cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 1.830 de euro.   „Studiul GfK Puterea de cumpărare în Europa este un reper important al puterii economice pentru anumite regiuni, deoarece există diferențe majore la acest capitol atât între regiunile aceleiași ​​țări, cât și între țările europene”, explică Simone Baecker-Neuchl, expertă pe soluțiile de geomarketing la GfK. „Prin urmare, este crucial să calculăm datele noastre internaționale folosind standarde de calitate consistente. Acest lucru face posibil pentru companiile din toate industriile să facă comparații între aceste țări și să identifice regiunile europene cu cea mai mare putere de cumpărare. Aceste date oferă un sprijin indispensabil în deciziile de business legate de planificarea și evaluarea locațiilor la nivel internațional, precum și în gestionarea vânzărilor și în deciziile de marketing."   Comparații între țări și regiuni   Mai jos este o evaluare mai detaliată a distribuției puterii de cumpărare în Olanda, Franța, Italia, Spania, Cehia, Polonia, Ungaria și România. O comparație între aceste țări oferă perspective asupra distribuției regionale a potențialului de cheltuieli.  

Top 2019 (anul anterior) Țară Nr. locuitori Putere de cumpărare per capita în € în 2019 Index putere de cumpărare Europa*
14 (15) Olanda 17,181,084 20,416 138.5
15 (14) Franța 64,468,721 20,306 137.8
16 (16) Italia 60,359,546 17,799 120.8
  Europa (total) 679,425,404 14,739 100.0
17 (17) Spania 46,722,980 14,636 99.3
24 (23) Cehia 10,649,800 9,959 67.6
29 (29) Polonia 38,411,148 7,589 51.5
30 (30) Ungaria 9,772,756 7,416 50.3
32 (33) Romania 19,530,631 5,881 39.9

Sursa: GfK Putere de Cumpărare Europa 2019                       *index pe locuitor: media europeană = 100 Cursul de schimb pentru țările non-UE: Prognoza pentru 2019 a Comisiei Europene din 7 mai 2019.   Despre studiu   Studiul „GfK Puterea de cumpărare în Europa 2019” este disponibil pentru 42 de țări europene la nivel detaliat, pe regiuni, municipalități și coduri poștale, alături de hărți digitale.   Puterea de cumpărare este un indicator al venitului disponibil după deducerea impozitelor și contribuțiilor caritabile, inclusiv orice ajutoare de stat primite. Studiul indică nivelul puterii de cumpărare pe persoană, pe an, în euro și ca indicator. Puterea de cumpărare GfK se bazează pe veniturile nominale disponibile ale populației, ceea ce înseamnă că valorile nu sunt ajustate pentru inflație. Calculele sunt realizate pe baza salariilor și a veniturilor raportate, a statisticilor privind ajutoarele guvernamentale, precum și a previziunilor economice furnizate de instituțiile oficiale.   Consumatorii își acoperă din puterea de cumpărare generală cheltuielile legate de alimentație, întreținere, servicii, energie, pensii private și planuri de asigurare, precum și alte cheltuieli, cum ar fi vacanțele, cheltuieli de transport și de consum zilnic.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2