News

110

Retail: delhaize mizeaza pe oua bio, pentru private label

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit brandprivat.ro, produsele ecologice nu ating volumele necesare dezvoltarii unor branduri private. Cu toate acestea, marcile private pentru oua bio au cautare.

Din lunga lista de produse ecologice provenite din fermele autohtone, ouale se distanteaza net in preferintele consumatorilor. Totul a pornit de la lansarea Carrefour. Exemplul dat de retailer prin listarea a doua articole sub brandul sau mainstream nu a trecut neobservat iar replicile nu au intarziat sa apara. Nu vorbim insa de actiuni menite sa contracareze lansarea, ci pur si simplu de preluarea unei idei. Iar de aici, inspiratia si strategia fiecarui lant de retail in parte au construit restul. La scut timp dupa Carrefour, Metro a lansat la randul sau doua articole similare, tot sub brandul mainstream pentru ca la inceput de august, Lidl sa lanseze un articol similar. Asistam la o noua premiera in care iata, un discounter dezvolta cu un producator roman un articol ecologic personalizat. La scurt timp dupa lansarea Lidl pe piata apareau alte doua noi articole in magazinele Mega Image. Aceleasi unitati, cutie de 6 si respectiv 10, dar o pozitionare total diferita, net superioara precedentelor. Optiunea Mega Image s-a indreptat fara echivoc spre brandul sau ecologic Delhaize Bio. O alegere inspirata am spune noi, prin care retailerul bifa la randul sau o premiera. Delhaize Bio, un brand aparent inchis producatorilor romani prin criteriile sale de selectie extrem de exigente, isi deschidea in premiera portile in fata unui produs romanesc. Se creea un precedent in strategia brandului dar in acelasi timp se certifica existenta unor producatori autohtoni capabili sa produca la standarde superioare de calitate. Exemplul dat de Mega Image poate fi considerat si un semnal favorabil catre alti producatori romani, nedecisi. Aparent, odata cu lansarea celor doua produse Delhaize Bio, lucrurile pareau asezate, desi teoretic oportunitatile nu erau epuizate, chiar daca aveam la momentul respectiv sapte articole brand privat. Recent, lista lanturilor de retail s-a completat in mod fericit cu inca un hypermarket: Cora. La fel ca si Mega Image, Cora propune o abordare superioara printr-o pozitionare identica, sub un brand BIO. Chiar daca vorbim de aceleasi impachetari standard, lansarea Cora este o incercare clara de diferentiere in fata consumatorilor, prin produse de calitate superioara, sub un brand cu o puternica reputatie internationale. O premiera asadar si aici, prin schimbarea de strategie a brandului Nature Bio. Pe de alta parte avem inca o confirmare ca producatorii romani se pot ridica la standard superioare de calitate, recunoscute pe plan international. Categoria oualor ecologice sub brand privat in cifre Cinci lanturi de retail. Noua articole. Doua branduri mainstream (Carrefour si Fine Food). Doua branduri BIO (Delhaize Bio si Nature Bio). Un produs exclusive (Lidl). Patru canale de distributie: hypermarket (Carrefour si Cora); supermarket (Mega Image); cash&carry (Metro) si discounter (Lidl). Peste 430 de puncte de vanzare la nivel national. (Mai multe, pe www.brandprivat.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2