206

Rolul texturii alimentelor în senzația de plăcere a consumatorilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Texturile sunt esențiale pentru o experiență culinară excepțională, se arată într-un studiu realizat de Ingredion. Fie că este vorba de crocantul satisfăcător al puiului prăjit, de întinderea perfectă de mochi sau de cremozitatea delicioasă a iaurtului, texturile joacă un rol important în plăcerea consumatorilor.

Conform studiuluiTexture Research din 2024, 79% dintre consumatori sunt de acord sau neutri că textura determină satisfacția generală a experienței culinare. Subliniind în continuare impactul texturii asupra atractivității produsului, cercetarea noastră arată că majoritatea consumatorilor nu vor mânca un aliment dacă nu le place textura.1

Textura nu este doar o caracteristică secundară a alimentelor; ea influențează totul, de la sațietate și ritmul de mâncare până la preferințele culturale și satisfacția generală.

De exemplu, un aliment crocant poate necesita mai multă mestecare, ceea ce poate încetini ritmul nostru de mâncare și poate oferi corpului nostru mai mult timp pentru a se simți sătul.

În plus, textura unică a unei gustări preferate din copilărie sau a unui fel de mâncare special de sărbători poate evoca emoții puternice, făcând din textură o parte integrantă a nostalgiei noastre legate de mâncare.

Textura poate influența, de asemenea, percepția noastră asupra temperaturii unui aliment. O supă cremoasă s-ar putea simți mai caldă și mai reconfortantă decât o supă limpede, îmbunătățind experiența noastră generală de a mânca.

Preferințele culturale ne modelează și mai mult percepția texturii, deoarece ceea ce este considerat dezirabil într-o cultură ar putea fi mai puțin atrăgător în alta.

Mai mult, percepția noastră asupra sunetului alimentelor, cum ar fi crocantul unui măr proaspăt sau pocnitul unui biscuit crocant, poate îmbunătăți percepția noastră asupra prospețimii și aromei, făcând experiența de a mânca mai plăcută.

Cerințele consumatorilor și tendințele stilului de viață în continuă evoluție modelează oportunitățile în materie de texturi.

Pe măsură ce creșterea economică și urbanizarea duc la stiluri de viață mai aglomerate, cererea de soluții convenabile, cum ar fi mesele gata preparate și livrările, este în creștere.

Această tendință - împreună cu dorința consumatorilor pentru alimente delicate, cu etichetă curată și o preferință pentru experiențe cu texturi și arome multiple - îi determină pe producători să inoveze.

Aceștia au sarcina de a dezvolta produse care își păstrează texturile dorite, chiar și după timpi de livrare prelungiți, reîncălzire, prăjire la aer și alte metode de preparare.

Pentru a satisface preferințele consumatorilor în continuă evoluție și pentru a rămâne competitivi pe piață, producătorii trebuie să se concentreze pe crearea de mese care nu numai că satisfac nevoia de confort, ci oferă și texturi și arome satisfăcătoare.

Prin asigurarea menținerii calității alimentelor prin diverse procese de preparare și manipulare, acestea răspund așteptărilor consumatorului modern atât în ​​ceea ce privește gustul, cât și textura. Acest accent pus pe inovație și calitate îi ajută pe producători să rămână în frunte pe o piață dinamică și în continuă evoluție. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2