218
(Comunicat) Federaţia Romalimenta este adepta regulilor clare, aplicate obiectiv, nediscriminator, care sa dezvolte competitivitatea industriei alimentare romanesti, marindu-i cota de piaţa prin implinirea asteptarilor consumatorilor si prin respectarea intereselor acestora. Unul din domeniile de maxim interes pentru noi il reprezintă actualizarea legislaţiei privind comercializarea alimentelor si informarea corecta a consumatorilor, in acest sens, Romalimenta fiind un partener constant de dialog cu autoritățile. Iata de ce Romalimenta saluta Proiectul ce tocmai a fost postat pe site-ul ANPC, pe care il apreciaza ca fiind capabil a rezolva una dintre problemele majore cu care ne confruntam, si anume găsirea unei soluții pentru produsele care au făcut obiectul unei campanii promoționale, poartă pe ambalaj mesajele respectivei campanii, insă sunt rămase la raft după terminarea perioadei de campanie. Scoaterea de la raft a acestor produse, care sunt absolut corespunzătoare din perspectiva calității și a siguranței alimentare, imediat după terminarea perioadei campaniei, are consecințe semnificative, inclusiv in ccea ce privește risipa alimentară. Soluţia propusa prin acest act permite producatorilor si comercianţilor sa continue comercializarea acestora in condiţiile stricte ale aprobarii prealabile din partea autoritaţii si ale afisarii corespunzatoare la raft. Prin aceasta procedura, castigul este triplu: consumatorii sunt informați corect, complet și vizibil, autoritatea are controlul in timp real al campaniilor promoționale, iar producatorii si comercianţii isi reduc pierderile. Proiectul ANPC soluţioneaza aceasta problema pe cat de simplu, pe atat de eficace si, de aceea, il consideram un model de acţiune al autoritaţilor, care trebuie sa aiba permanent in vedere protecţia populaţiei si, concomitent, buna funcţionare a economiei. Presedinte Director executiv Sorin Minea Mihai Visan