159
(Comunicat) În prima jumătate a anului 2017 Grupul de firme AGRICOLA înregistrează o creștere a cifrei de afaceri de 6% față de perioada similară din 2016, ajungând la 322,658 milioane lei (cifra de afaceri nu mai include și off-urile de vânzări, potrivit legislației aplicabile din 2017. Procentul de creștere a fost calculat în raport cu cifra de afaceri din primele 6 luni 2016, din care au fost scazute off-urile de vânzări, care la acea vreme se înregistrau, conform legii, la cheltuieli). Creșterea cifrei de afaceri este rezultatul creșterilor generate de vânzările companiilor din grup care realizează și comercializează produse sub brandul AGRICOLA, excepție fiind Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine AGRICOLA), cu o diminuare a cifrei de afaceri de – 8,79%. Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri similară celei realizate anul trecut, ajungând în prezent la circa 194,980 mil. lei. “Cifra de afaceri se menține la nivelul anului trecut, în special din cauza diminuării vânzarilor de furaje către terți. Vânzările de carne de pui sunt în staționare din punct de vedere al volumelor (21.200 tone), dar în creștere cu 5,56% din punct de vedere valoric, comparativ cu perioada similară din 2016, pe fondul obținerii unui preț mediu mai bun la carnea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produse diferențiatoare -PuI Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) și a pieselor din carne de pui cu valoare adăugata mare (tranșate, dezosate, gama Usoar de Gătit, ș.a.)”, declară Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău. Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primele 6 luni cu 10%, ajungând la 55,661 mil. lei, în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat o creștere 7% în valoare, respectiv 5% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor de 16,5%, respectiv o creștere valorică de aproape 19%. „Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piață, Salamul de Sibiu AGRICOLA fiind în continuare lider detașat în segment”, precizează Grigore Horoi. Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creștere în volume de 7%, în special din exporturi în țările UE. La ouăle proaspete, obținute la Avicola Lumina – Constanța, s-au înregistrat în primul semestru al anului o creștere de 0,5% a vânzărilor volumice (30,818 mil. ouă) și o creștere valorică de 18% datorată revenirii prețului mediu al acestui produs la un nivel normal.