201
Anul acesta expozitia s-a desfasurat in perioada 14-16 martie si a inclus intalniri intre producatori si comercianti, degustari de produse, prezentarea de noi tehnologii de procesare si ambalare a pestelui si fructelor de mare, dar si o conferinta pe tema incalzirii globale si modificarile produse in fauna acvatica. Si in acest an, Seafood Processing America s-a putut mandri cu o piata de peste complet operationala precum si cu multiple concursuri care au antrenat atat producatorii, cat si procesatorii, dintre cel mai important a fost New Product Awards Competition. Astfel castigatorii Seafood Excellence Award 2010 sunt CFE International, la categoria Best New Retail Product, cu o reteta de Somon in sos de portocale si ghimbir, iar la categoria Best New Foodservice Product, MacKnight Smoked Foods, tot cu un produs din somon – Bacon afumat.
Piata de peste reprezinta modelul functional al unui raion de peste dintr-un supermarket aflat chiar in cadrul expozitiei. Acest spatiu a fost gandit ca fiind direct legat de Seafood Marketplace Seminar, care invata retailerii cum sa aiba vanzari mai mari si sa conduca afaceri profitabile cu peste. „In ceea ce priveste pestele proaspat si congelat, precum si alte produse complementare, Seafood Marketplace isi propune sa ofere retailerilor idei de merchandising, dar si cea mai buna practica pe care sa le poata implementa in afacerile pe care le coordoneaza”, spun organizatorii. In ceea ce priveste noile tehnologii de procesare si ambalare, Seafood Processing America ramane un reper important. In acest an, organizatorii si-au propus sa prezinte, in materie de tehnologie, tot ceea ce este necesar pentru a duce pestele de la docuri in galantare. Pavilionul care expunea echipamente de procesare si ambalare a pestelui si fructelor de mare a fost impartit in trei categorii: Seafood Equipment, care cuprindea utilaje pentru procesare, refrigerare si congelare, Seafood Services, axat pe controlul calitatii, finantare, asociatii profesionale, logistica si Seafood Packaging, care propunea solutii de transport, depozitare si ambalare. Si anul viitor, organizatorii se asteapta la o noua editie de succes a Seafood Processing America. Programata tot in martie, incepand cu data de 22, expozitia isi propune sa onoreze in continuare sloganul „Connections. Ideas. Products.” si sa adune sub acelasi acoperis producatori, retaileri si tehnologi din industria pestelui din intreaga lume.