204
Liderii industriei alimentare s-au reunit la Camera Lorzilor din Marea Britanie pentru a lansa Carta Businessului Alimentar cu ambiția de a ajunge la 40% reprezentare feminină în lanțul valoric alimentar global până în 2035, marcând un moment decisiv pentru echilibrul de gen în sector, informează European Supermarket Magazine.
Carta Afacerilor Alimentare, dezvoltată de Meat Business Women în colaborare cu semnatari fondatori din 20 de afaceri de top din producția de alimente, retail și lanțul de aprovizionare cu servicii alimentare, a fost lansată în cadrul unui eveniment exclusiv găzduit de Baronesa Minette Batters DL.
Inițiativa de referință reflectă un angajament strategic al liderilor seniori de a aborda dezechilibrul de gen și atragerea și reținerea talentelor în industria alimentară globală. Inițiativa urmează unei mese rotunde din industria Meat Business Women de anul trecut, care a evidențiat nevoia urgentă de acțiune, femeile reprezentând doar 33,5% din forța de muncă din industria cărnii, în scădere de la 36% în 2020.
Laura Ryan, președinte global și fondator al Meat Business Women, a declarat: „Carta afacerilor alimentare este un moment definitoriu în călătoria industriei noastre către egalitatea de gen și o piatră de hotar majoră pentru cel de-al 10-lea an al Meat Business Women.
„Lucrând cu lideri seniori care înțeleg beneficiile unei forțe de muncă echilibrate în funcție de gen, am creat nu doar o viziune, ci și o foaie de parcurs practică pentru schimbare.
„Această Cartă, susținută de marii producători mondiali și europeni de produse alimentare, retaileri și întreprinderi de servicii alimentare, demonstrează determinarea colectivă a industriei noastre de a elimina barierele și de a crea oportunități semnificative pentru femei la toate nivelurile”, a spus Laura.
Carta va fi însoțită de un set de instrumente de planificare a acțiunii, conceput în colaborare cu experți în diversitate și incluziune, oferind organizațiilor strategii practice pentru atingerea ambițiilor Cartei.
„Nu este vorba despre stabilirea de obiective, ci despre transformarea viitorului industriei noastre pentru a ne asigura că rămâne profitabilă și durabilă”, a adăugat Laura.
„Carta oferă organizațiilor un cadru pentru a implementa strategii practice de atragere și reținere a talentelor, de a împărtăși cele mai bune practici și de a crea schimbări de durată. Cu sprijinul partenerilor noștri din industrie, suntem încrezători că putem realiza o schimbare durabilă.”
Jamila Gordon, CEO și fondator al Lumachain, sponsorul evenimentului, a declarat: „Industria cărnii și a alimentelor suferă de o lipsă cronică de angajați, la fel ca și industriile care o susțin, inclusiv tehnologia.
„A ne asigura că femeile sunt pe deplin reprezentate și pot prospera la toate nivelurile este vitală pentru viitorul acestor industrii și pentru a ne asigura că putem continua să punem mâncare pe mesele noastre. Carta afacerilor alimentare este un pas important în sprijinirea acestui proces, iar Lumachain se angajează în acest sens.”
Evenimentul de lansare a avut loc într-o săptămână esențială, înaintea Zilei Internaționale a Femeii, liderii cheie din industrie semnând oficial Carta și angajându-și angajamentul față de echilibrul de gen.
Baronesa Batters a sponsorizat evenimentul de lansare și și-a împărtășit sprijinul pentru Carta, spunând: „În calitate de fermieră de vită și prima femeie care a condus NFU în 113 ani, sunt încântată să sponsorizez lansarea Cartei.
Cred că marchează o piatră de hotar esențială în furnizarea unui cadru atât de necesar pentru a le permite și a da putere femeilor să-și progreseze în cariera în industria cărnii.”
Carta Afacerii Alimentare a câștigat, de asemenea, o scrisoare de sprijin din partea ASR Prințesa Regală, care este un susținător de lungă durată a Meat Business Women, care a vorbit anterior la conferința lor.
Semnatarii fondatori ai Cartei pentru afacerile alimentare includ companiile: ABP Food Group, Australian Meat Processor Corporation, Australian Meat Group, Avara Foods, Cargill Protein, Cranswick Plc, Dunbia & Dawn Meats, Finnebrogue, Greencore, Hilton Foods Plc, International Procurement and Logistics (IPL), Kepak, Lumachain Foods Australia, Minerton & Livestock Foods Australia, Myerton & Morris OSI Foods Australia, Europa, Sofina Foods, Tesco și Thomas Foods. (Foto: AI Generator)