Am sarbatorit infiintarea firmei Weber Maschinenbau SRL, impreuna cu clientii si partenerii nostri in biroul nostru din Cluj-Napoca. Astfel, asiguram o sustinere permanenta a clientilor nostri, la fata locului. Suntem prezenti pe piata romaneasca de multi ani, insa acum clientii nostri au posibilitatea de a contacta direct biroul nostru din Cluj-Napoca, pentru proiectele de vanzari si service”, se arata intr-un comunicat de presa al companiei. Cu acest pas,Weber Maschinenbau sustine angajamentul luat in ceea ce priveste dezvoltarea pietei din Europa Centrala si de Est. Din acest punct de vedere, un sediu la Cluj-Napoca este foarte bine ales. Romania reprezinta, pentru firma Weber, o importanta piata de viitor, o piata in crestere. Deja se observa o crestere anuala a consumului pentru produsele feliate, iar conducerea companiei estimeaza ca acest trend sa continue si chiar sa creasca, asa cum s-a intamplat deja in celelalte tari care au aderat la CE, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, etc. Ne asteptam ca ceea ce s-a intamplat in Cehia, Slovacia, Polonia, sa se repete si aici, insa cu o intarziere de doi, trei ani. Romania este membra a Uniunii Europene, asa ca e doar o chestiune de timp. Mecanismele functioneaza la fel in toate zonele UE chiar daca polonezii spun “noi suntem atat de diferiti de slovaci si de cehi”. Peste tot e la fel. Odata ce o tara devine membra a Uniunii, se investeste in infrastructura, salariile cresc, iar oamenii pot cumpara si consuma. Asteptarile mele sunt ca, nu maine, dar peste doi sau trei ani, Romania va fi pentru noi o piata la fel de interesanta ca Polonia sau Cehia”, a declarat, pentru revista Fabrica de Carne, Josef Michailov, managerul Weber. Prioritatea noii filiale este dezvoltarea bazei de clienti: “Investim in vanzari. Poate vom angaja inca un salesman si inca o persoana la biroul de la Cluj. Nu avem nevoie de o echipa mare aici atata vreme cat piata nu e dezvoltata. In momentul de fata, lucram cu 4-5 oameni aici, iar investitia va fi in masini si in birouri”, a precizat Josef Michailov. Firma Weber este, pentru producatorii de carne si branzeturi, un important partener strategic, cu o experienta vasta, in intreaga lume, si cu specialisti cu inalta calificare, pentru service si aplicatii. Clientii din intreaga lume se bazeaza pe calitatea exceptionala a sistemelor Weber. Acest lucru se datoreaza in principal etichetei "Made in Germany ". De aceea nu sunt planificate centre de productie in afara Germaniei. "Noi credem ca toate utilajele noastre trebuie produse in Germania. Clientii nostri sunt foarte exigenti in ce priveste calitatea. Pentru a satisface aceasta cerinta, majoritatea componentelor ce alcatuiesc utilajele Weber sunt produse in Germania., Desigur, ar fi mai ieftin daca anumite componente ar fi achizitionate din strainatate. Dar asta ar insemna ca nu poate fi controlata calitatea. Tocmai aceasta valoare a produsului trebuie garantata cu numele de marca Weber ", a declarat Josef Michailov. Segmentul de feliat este, pentru producatorii de mezeluri si branzeturi, unul dintre cele mai profitabile domenii din lantul de productie, o investitie in masinile necesare acestui domeniu, fiind pentru cei mai multi, un pas necesar catre diversificare si pentru a ramane competitivi in viitor. Si aici este valabila teoria conform careia cine se ocupa din timp de aceasta problema va domina in viitor piata.