Top-ul celor mai importante 10 tendințe a fost așteptat cu entuziasm de către industria alimentară mondială, deoarece acesta oferă o indicație a inovațiilor și evoluțiilor pentru anul viitor. Iar,Innova Market Insight prezice că 2019 va fi anul "consumatorului aventuros", acela în funcție de care se vor regla și celelalte tendințe. "Consumatorii se mută din zonele lor de confort pentru a explora arome mai îndrăznețe și experiențe multisenzoriale despre alimente. Se pune accentul pe livrarea senzorială sporită, adesea combinată cu un element neașteptat ", afirmă cercetarea Innova. Exemplele prezentate în webinarul său online vin chiar cu provocarea: "Cât de departe îndrăzniți să mergeți?"Sănătatea și recursul ecologic vor constitui, de asemenea, priorități pentru consumatori, în 2019, dar studiul realizat de Innova a arătat că 63% dintre milenieni înlocuiesc mesele cu gustările, deoarece, "sunt prea ocupați". Așadar, „Snacking-ul nu va mai fi o opțiune suplimentară, ci un comportament definitiv" prezice Innova, care adaugă: "Este un obiectiv central al inovării în toate categoriile de alimente și băuturi, cu o creștere medie de 10% a lansărilor globale de de gustări, mult peste creșterile din ultimii cinci ani". Revenind la comportamentul ”consumatorului aventuros”, acesta este argumentat de faptul că, lumea conectată a determinat consumatorii de toate vârstele să dobândească multe cunoștințe despre alte culturi, contribuind la creșterea cu 35% a dorinței de diversificare a alimentației, iar concluzia a fost trasă după ce s-au comparat datele din acest an cu cele din 2016 și 2017. Pornind de la ele, Innova Market Insights a stabilit cele zece tendințe ale anului 2019. Acestea sunt:
Celelalte tendințe de top sunt: 6. Mâncare pentru mine-posibilitatea de personalizare 7. Noi fibre; 8. Mă simt bine-creșterea preocupării pentru sănătate și wellness; 9. Șansa celor mici-Firmele cu ofertă flexibilă, de nișă, vor câștiga în pondere; 10. Conectat la farfurie: plăcerea de a mânca.