News

148

Zf: discountul va fi rege in retail. retelele se acuza de oferte "disperate"

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Doar magazinele hard-discount si vanzarile din piete mai cresc, releva un studiu de piata al zf.ro. Iar in conditiile in care va urma inca un val puternic al scaderii puterii de cumparare ca urmare a reducerii generale a salariilor si pensiilor pentru aproape 8 milioane de persoane, adica cei 2 milioane de salariati bugetari si din companii de stat si cei 6 milioane de pensionari, comerciantii vor trebui sa arunce pe piata reduceri brutale pentru a putea supravietui in 2010.

Gunter Grieb, directorul executiv al retelei de magazine cu discount Profi, cu afaceri anuale de 140 mil. euro, afirma ca lanturile de comert sunt cele care amplifica in mod artificial fenomenul promotiilor. "Consumatorii cer intr-adevar preturi mai mici, dar retailerii sunt cei care forteaza nota prin promotii foarte agresive la produsele din cataloage, astfel incat pretul normal nu mai este atractiv prin comparatie cu cel la oferta. Mai corect ar fi ca toti retailerii sa vina cu preturi bune la toata gama de produse", sustine Grieb. Reprezentantii companiei de piata GfK explica diminuarea impactului promotiilor in vanzari: "Daca in 2008 promotiile generau cresteri de consum, acum ele sunt vazute de catre consumatori mai mult ca o modalitate de a face economii si nu ca o ocazie de a cumpara mai mult", afirma Raluca Raschip, Consumer Tracking Director al GfK Romania.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2