286
Ca urmare a evoluției epidemiei de Covid-19 în România, dar, mai ales, a decretării, acum două luni de zile, a Stării de Urgență, fapt care a determinat în bună măsură blocarea economiei, am dorit să vedem care ar trebui să fie strategiile adoptate de managerii companiilor care activează în sectoarele autohtone de carne și lapte.
Pentru a avea o imagine cât mai apropiată de realitate, ne-am adresat președinților principalelor asociații profesionale, care ne-au împărtățit viziunea lor. Seria răspunsurilor continua cu doamna Dana Tănase-Director Executiv ARC:
”Criza sanitară cauzată de coronavirus ne-a arătat importanța pe care ar trebui să o acordăm suveranității alimentare, iar industria de producere și procesare a carnii din țara noastră poate asigura această suveranitate, cu o singură condiție: să fim sprijiniți prin politici coerente de susținere a sectorului, în special, pentru asigurarea cărnii de porc utilizată ca materie primă.
Cred că nu mai este un secret pentru nimeni, că această pandemie a schimbat obiceiurile de consum, iar odată cu relaxarea măsurilor de distanțare socială, încetul cu încetul vom intra într-un altfel de normal decâtcel cu care eram obișnuiți până acum.
Provocarea pentru noi a apărut în momentul în care a fost declarată pandemia și a trebuit din mers să ne securizăm angajații și producția. Nimeni nu spune că a fost ușor, mai ales că a existat o lipsă acută de mijloace de protecție și dezinfecție, însă existența unor proceduri riguroase și a unor bune practici de producție, care fac parte din rutina sectorului de carne, ne-au ajutat să ne repliem rapid.
Eroi din linia întâi pot fi considerați fără doar și poate, și toți cei care, prin munca lor, au asigurat rafturile magazinelor cu carne și produse din carne. Multe companii au redimensionat și adaptat producșia în funcție de cerințele consumatorilor și au creat platforme de vânzare și distribuție online.
Acum, relaxarea și apoi eliminarea restricțiilor dictate de evoluția pandemiei sunt fundamentale în definirea trendurilor următoare. Suntem conștienți că această furtună epidemiologică abătută asupra noastră a afectat starea de încredere a oamenilor, încredere care neapărat trebuie refăcută, recâștigată și să ne pregătim pentru noua normalitate care ne așteaptă.
Încercăm să fim optimiști, și ne exprimăm încrederea că, odată cu relaxarea măsurilor și revenirea la lucru a unui număr cât mai mare de persoane aflate acum în șomaj tehnic, încetul cu încetul, încrederea oamenilor se va reinstala. Acesta este motivul pentru care, momentan, bugetele asumate, planurile de investiții ale multor companii sunt în derulare la nivelurile gandite inițial.
Anul acesta, în general, nu vor fi angajări semnificative, și se va încerca menținerea numărului mediu de salariați. Și, cum îndrăznim să privim totuși spre viitor, iar companiile inovează în fiecare an produse care răspund sau chiar creeăză unele așteptări, și în acest an absolut special vor încerca să nu se abată de la strategia de a se dezvolta constant, cu pași mici, dar temeinici”.