Technologies

210

Danone își revizuiește progamele, ca reacție la criza Covid 19

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit European Supermarket Magazine, grupul alimentar francez Danone a anunțat că lansează o revizuire a activelor sale și își remodelează managementul pentru a face față mai bine provocărilor cauzate de criza coronavirusului.

Cel mai mare producător de iaurt din lume, care scoate la vânzare active în valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, a declarat că își propune să se „reconecteze rapid” cu scopul său de a realiza o creștere pe termen mediu a vânzărilor de 3% până la 5%.

Grupul a declarat că se uită imediat la opțiunile strategice pentru afacerea sa din Argentina și marca Vega din America de Nord din fabrică și, într-o etapă ulterioară, va efectua o revizuire mai aprofundată a portofoliului său pentru a elimina activele neperformante.

Performanta in vanzari

Danone a înregistrat o scădere de 2,5% a vânzărilor similare pentru al treilea trimestru, ușor mai slabă decât cea așteptată de analiștii de 2,2%, întrucât o scădere a consumului în afara casei din cauza pandemiei a continuat să afecteze vânzările diviziei sale de apă îmbuteliată și restricțiile de călătorie din Asia au influențat vânzările sale nutriționale specializate în China.

Gigantul consumator, proprietarul apei Evian și Badoit și al mărcilor de iaurt Activia și Actimel, care se mută către un management mai concentrat pe geografie decât pe produse, și-a restabilit previziunile pentru 2020, vizând o marjă de operare recurentă de 14% și 1,8 miliarde EUR a fluxului de numerar liber.

Președintele și directorul executiv Emmanuel Faber a avut o strategie axată pe diversificarea portofoliului grupului în produse cu creștere rapidă, care conțin probiotice, proteine ​​și ingrediente pe bază de plante, pentru a atenua creșterea mai lentă a produselor lactate.

În 2017, Danone a cumpărat producătorul american de alimente ecologice WhiteWave într-un acord de 12,5 miliarde de dolari, aducând compania mai mult în conformitate cu tendințele de alimentație mai sănătoase.

Dar întreruperea cauzată de pandemia de coronavirus a dat o lovitură eforturilor de rotație ale lui Faber, iar în aprilie Danone și-a retras orientările financiare pentru 2020.

Scăderea prețului acțiunii

Acțiunile Danone au pierdut 25,30% până acum în acest an, rămânând cu un câștig de 2% pentru rivala Nestle și o scădere cu 19% a indicelui CAC-40 al blue chips-urilor franceze.

Ca parte a șocului său de conducere, Danone a anunțat luni că directorul financiar Cecile Cabanis va părăsi compania în februarie pentru a fi înlocuit de Juergen Esser, care este acum director financiar al diviziunilor Waters și Africa.

Danone a numit, de asemenea, doi CEO regionali: Shane Grant pentru America de Nord și Veronique Penchienati-Bosetta pentru Europa și restul lumii. Fostul vicepreședinte executiv Waters și Africa, Henri Bruxelles, vor deveni director general de operațiuni.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2