Repers

235

De zece ani, în UE. Ce a fost, ce e, ce va fi? Răspunde Florin Căpățână

autor

MeetMilk.ro

distribuie

La 1 ianuarie 2017, vom marca zece ani de la aderarea României la Uniunea Europeană. Ce a însemnat această perioadă pentru sectoarele de carne și lapte ale României, unde am ajuns și, mai ales, cum vor arăta aceste industrii în anul 2027? Pentru a creiona o imagine cât mai apropiată de adevăr, am adresat câte trei întrebări președinților principalelor asociații profesionale din domeniu. Cele trei întrebări au fost:1: Care era stadiul de dezvoltare al afacerilor din segmentul pe care îl coordonați?2: Care este nivelul la care se află în acest moment?3: Cum va arăta industria în care activați în anul 2027? Iată ce răspunsuri am primit:   Menționând că mini-interviurile sunt publicate în serial, iată ce a răspuns domnul Florin Căpățână, Vicepreședinte AMRCR:   Florin Căpățână-Vicepreședinte AMRCRÎn 2007, sistemul de hipermarket-uri era în fază incipientăCum am fost: În 2007 marele retail din România era puțin dezvoltat. Nu era aici decât Metro, și acela, doar pentru agenții economici. Sistemul de hipermarket-uri era într-o formă incipientă, reprezentată doar prin Carrefour. De abia atunci începuseră să apară primele semne ale concurenței pentru acapararea unui procent din piață. De abia în acea perioadă începeau să vină aici marile lanțuri de magazine care să dea reprezentativitate, luptându-se pentru a obține o cât mai bună poziție în piață.   Cum suntem: În momentul de față, activăm într-o piață extrem de închegată, care este capabilă să aducă clienților beneficii reale. Acum, concurența determină o continuă presiune pe prețuri, fapt care determină numeroase beneficii pentru consumatori, atât din punct de vedere al prețurilor, cât și al calității produselor și al serviciilor pe care hipermarket-urile din România le oferă tuturor.   Cum vom fi: Cu siguranță, în următorii zece ani vom asista la noi concentrări la noi preluări de magazine și rețele. Cel mai important, însă, în 2027 ne vom folosi de o logistică foarte mult îmbunătățită, care va oferi tuturor actorilor de pe această scenă platforme inteligente, care le vor optimiza activitatea. Mai important, însă, consider că, peste zece ani, comerțul tradițional va fi revigorat. Lucrurile sunt ciclice și, cu siguranță, vom asista la reconsolidarea acestui tip de comerț, inclusiv prin apariția rețelelor extinse de magazine ale furnizorilor. În ceea ce-i privește pe aceștia, sunt convins că vor fi din ce în ce mai puternici, reprezentând pentru hipermarket-uri o concurență de mare amploare, prin dimensiunile desfacerilor prin propriile magazine.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2