235
Întrucât întârzierile la frontieră opresc exporturile din Regatul Unit către UE, Asociația Britanică a Procesorilor de Carne a detaliat pentru FoodIngredientsFirst despre „pletora de probleme” pe care le-au experimentat cu sistemul comercial post-Brexit.
”Brexit-ul nu e ce am sperat”
Cu excepția cazului în care modernizarea sistemului nu are loc în curând, există pericolul unei pierderi susținute a comerțului.
De la începutul anului au fost raportate numeroase pierderi majore pentru exportatorii de carne din Marea Britanie. Mulți spun că produsele din carne perisabile destinate UE au întârziat atât de mult la frontieră și au trebuit aruncate loturile putrezite.
Considerat ca simpli „probleme de dinți” de către unii, BMPA respinge acest lucru insistând că, deși unele probleme sunt cauzate de sistemul birocratic excesiv de pe ambele părți ale canalului, există și alte probleme structurale grave. Alții au marcat sistemele post-Brexit ca pur și simplu „nu sunt adecvate scopului, iar Brexit-ul nu e ce s-a sperat”.
Pe lângă fructele de mare, carnea proaspătă este unul dintre cele mai critice produse perisabile. Carnea de porc, păsările de curte și măruntaiele sunt deosebit de vulnerabile, deoarece toate au o durată de viață mai scurtă și este esențial să nu se piardă prea mult timp în tranzit, spune Nick Allen, director executiv BMPA.
„Problemele de dinți sunt oamenii care nu înțeleg sistemul, fie că sunt veterinari, afaceri sau oficiali, dar oricât de bine ar obține acest lucru, întregul proces pune 24 la 48 de ore în momentul în care se poate efectua o livrare, în funcție de primește o inspecție completă în port. Acest lucru nu funcționează pentru un lanț de aprovizionare cu alimente proaspete ", a declarat Allen pentru FoodIngredientsFirst.
„Solicităm modernizarea și digitalizarea actualului sistem vamal și de certificare, deoarece sistemul existent pe hârtie este o relicvă din secolul trecut și pur și simplu nu este adecvat scopului. Nu a fost niciodată conceput pentru a face față tipului de lanț de aprovizionare integrat, just-in-time, pe care l-am construit în ultimii 40 de ani și, dacă nu este reparat rapid, va fi lucrul care va începe să demonteze comerțul european cu care s-au luptat companiile britanice. atât de greu de câștigat ”.
Cum funcționează sistemul?
Allen explică birocrația grea și consumatoare de timp cu care se confruntă mulți membri BMPA.
„În prezent, certificatul de sănătate de export descărcat (EHC) este destul de generic, medicul veterinar trebuie apoi să verifice codul produsului care este exportat și din ghiduri să știrbească fizic articolele care nu sunt relevante pentru produs, apoi să ștampileze fiecare modificare și inițială timbrul."
„Aceste modificări trebuie făcute la toate versiunile certificatului care pot avea trei traduceri ale acestuia. Am văzut certificate cu 70 de ștampile și modificări pe ele ”, spune el.
„Ar trebui să fie destul de simplu să ai un sistem în care să fie introdus codul și să se producă EHC-uri curate și corecte, fără a fi nevoie de modificări. Toate acestea consumă mult timp și sunt predispuse la erori. ”
„Unul dintre membrii noștri a raportat recent că avea șase camioane de produse [valoare în jur de 300.000 de lire sterline], toate așteptând vămuirea în Republica Irlanda. La acea vreme, una dintre aceste încărcături era pe cale să fie returnată companiei de prelucrare după ce aștepta cinci zile pentru eliberare. Șoferii au raportat întârzieri lungi în timp ce așteaptă ca HMRC să proceseze documentele vamale. ”
Volume mai mici
În primele două săptămâni ale lunii ianuarie, majoritatea companiilor au redus în mod deliberat comerțul cu UE și Irlanda de Nord la un nivel foarte scăzut, astfel încât să poată testa provizoriu noul sistem, explică Allen.
Dar chiar și la aceste volume scăzute, au existat întârzieri semnificative pentru produsele perisabile.
„Până acum am exportat doar aproximativ 30% din volumele normale”, continuă Allen. „Acest lucru va crește acum pe măsură ce oamenii trebuie să îndeplinească comenzile. S-au asigurat că înainte de 31 decembrie, clienții aveau ceea ce aveau nevoie, dar acum trebuie să înceapă din nou volumele. ”
Acum, exportatorii trebuie să revină la normal și să intensifice transporturile. Între timp, alte industrii vor face exact același lucru și se vor aștepta noi valuri de haos la graniță în zilele și săptămânile următoare.
„Dacă supermarketurile continentale nu pot primi produse livrate așa cum au nevoie, acest comerț va fi pur și simplu pierdut, deoarece clienții din UE abandonează furnizorii din Marea Britanie și produsul sursă de la procesoarele europene. Clienților din UE li se spune deja membrilor că vor căuta în Spania și Irlanda să cumpere produse de acum înainte ”, spune Allen.
Problema grupajului
Atunci când o încărcătură de carne cu camion este întârziată, aceasta crește șansa ca acea comandă să fie redusă în preț, anulată și returnată sau, în cele mai grave cazuri, aruncată și terminând în gropi de gunoi.
Un exemplu al modului în care sistemul „cedează companiilor britanice” este problema „grupării” (loturi mici de produse mixte grupate într-o singură încărcătură mare de camioane), explică Allen.
„Până în prezent, peste 40% din comerțul industriei britanice a cărnii cu UE a fost trimis în acest fel. A permis procesatorilor să efectueze livrări zilnice mai mici, dintr-o gamă largă de mărfuri de mare valoare, ambalate cu amănuntul, către mai multe țări din UE stăpânește să-și păstreze rafturile aprovizionate cu varietatea de produse pe care clienții lor le așteaptă. Grupajul este o parte esențială a acestui lanț de aprovizionare „la timp”. ”
„Noul sistem vamal post-Brexit pentru produsele din carne este complicat, arhaic și prost implementat. În cel mai bun caz, cauzează întârzieri la încărcări simple, cu un singur produs, dar, în cel mai rău caz, a însemnat că încărcările grupate nu mai sunt viabile de trimis. Într-adevăr, unele dintre cele mai mari firme de transport din Marea Britanie au încetat deja să ia în totalitate încărcături grupate ”, spune el.
Olanda necesită test negativ COVID-19
Se anticipează, de asemenea, complicații suplimentare, deoarece autoritățile olandeze au introdus reguli care afirmă că toți transportatorii și șoferii de camionete care călătoresc cu feribotul din Marea Britanie către porturile olandeze trebuie să aibă un test de debit lateral negativ în termen de 24 de ore de la plecare.
În sens invers, din Europa continentală doar în Anglia, regulile sunt diferite cu transportatorii și cu oricine și-a început călătoria în Irlanda, Irlanda de Nord, Scoția, Țara Galilor, Insula Man, Jersey sau Guernsey, în prezent scutite de a fi supus unui test , notează BMPA.