News

224

Eurocommerce: Consumatorii doresc mai multe alimente ecologice, retailul trebuie să le furnizeze

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Vorbind astăzi cu privire la lansarea planului de acțiune 2030 al Comisiei pentru producția ecologică, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:

"Comerțul cu amănuntul și comerțul cu ridicata au fost pionieri în a ajuta consumatorii să treacă la diete și stiluri de viață sănătoase și durabile.

Pandemia COVID a făcut oamenii să se concentreze și mai mult pe acest lucru, dar în multe părți ale pieței, cererea de produse ecologice depășește oferta, iar noi suntem încântat să vadă ideile Comisiei de a stimula producția ecologică în cadrul planului. La rândul nostru, știm că tranziția către produsele organice costă timp și bani, iar mulți comercianți cu amănuntul au sprijinit fermierii care fac schimbarea.

În ultimii 10 ani, vânzările de consumatori de produse ecologice au crescut cu peste 145%, până la aproximativ 41 miliarde EUR, deși în majoritatea piețelor reprezintă încă mai puțin de 10% din vânzările de alimente.

Pandemia COVID a accelerat această tendință: un raport comun EuroCommerce-McKinsey arată că, în 2021, 50% dintre consumatorii din întreaga Europă intenționează să își adapteze cheltuielile pentru produse alimentare, în special către alimente sănătoase și durabile. Retailul și comerțul cu ridicata au condus această tendință de mai mulți ani și își intensifică ofertele organice în continuare.

Un raport recent al Comisiei indică faptul că agricultorii ecologici oferă agricultorilor o primă pentru produsele convenționale de până la 150%.

Dar nu va fi un glonț de argint pentru provocările serioase cu care se confruntă fermierii: în timp ce unele țări au atins deja obiectivul de 25% din Strategia F2F, în general, doar aproximativ 8,5% din terenurile din UE sunt cultivate organic. Aceasta înseamnă că, în multe segmente de piață, comercianții cu amănuntul se luptă să găsească producători pentru a satisface cererea crescândă a consumatorilor.

Pentru a atinge obiectivul, va fi nevoie de sprijinul UE pentru fermieri și de implicarea tuturor părților lanțului de aprovizionare, inclusiv a producătorilor de alimente, mai ales că comercianții cu amănuntul cumpără doar o mică parte din ceea ce vând direct de la fermieri.

Suntem încântați să vedem că planul de acțiune propune un buget substanțial pentru promovarea agriculturii ecologice și informații pentru consumatori cu privire la produsele organice, în special în statele membre în care cererea este sub media UE pentru a încuraja cererea și a dezvolta piața și sperăm că planul va compensa impactul costurilor suplimentare rezultate din controalele impuse de Regulamentul privind produsele organice.

COVID a avut un alt impact polarizant asupra așteptărilor consumatorilor. Deși doresc o alimentație mai sănătoasă și durabilă, îngrijorarea cu privire la situația lor viitoare a făcut ca consumatorii să caute și valoare și preț scăzut. Raportul EuroCommerce / McKinsey arată că 37% dintre consumatorii chestionați intenționează să caute modalități de a economisi bani la cumpărături în 2021. Verschueren a adăugat:

„Vrem ca produsele organice și stilurile de viață durabile să fie disponibile pentru toată lumea, nu doar pentru o minoritate bogată. Aceasta înseamnă o creștere majoră a volumelor de alimente organice produse în Europa și, prin crearea de scară, o poate face accesibilă pentru familiile din întreaga Europă.

Vom continua să facem tot posibilul pentru a ajuta la promovarea produselor organice, dar acest lucru va trebui completat de sprijinul public substanțial și de implicarea întregului lanț de aprovizionare, pentru a atinge aceste obiective ambițioase, dar binevenite”, a conchis Versheren, ]n comunicatul emis de Eurocommerce.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2