News

138

Explozia produselor "no name", faţa crizei economice

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Raluca Raschip,  Consumer Goods & Retail Director GFK-România, a declarat în cadrul conferinţei “Retail Arena ” că, în ultimul timp, pe fondul crizei economice,  retailerii au început să investească masiv în Private Labels. Studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată că, în ultimii ani, mărcile private au crescut într-un ritm accelerat. În 2012, acestea au ajuns să acopere 12% din valoarea totală a pieţei bunurilor de larg consum, iar în 2013au urcat la 17%,  în comparaţie cu 2% cât reprezentau în 2007. Creşterea faţă de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cotă de piaţă de 9% la 12%. Numărul de gospodării care au cumpărat cel puţin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potenţialul maxim încă din 2011  - mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziţionând mărci private. Astfel, dacă până acum creşterea segmentului era influenţată de atragerea de noi cumpărători, în 2012 piaţa a atins o etapă de consolidare, în care avem cumpărători loiali mărcilor private. Aceştia fie cumpără din ce în ce mai multe categorii, fie cumpără în mod repetat aceleaşi produse. Cea mai bună dezvoltare o putem vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic. Mărcile private au o prezenţă bună şi în segmentul produselor de îngrijire a casei, unde acoperă 11% din valoarea totală. Cel mai frecvent, produsele din hârtie - şerveţele, şervete de bucătărie, şerveţele umede sau hârtie igienică - sunt vândute sub eticheta "marcă proprie”. "Diversificarea categoriilor şi a segmentelor de piaţă pe care pătrund - dezvoltarea brandurilor de nişă, intrarea pe segmente premium şi super-premium - dar şi intensificarea activităţilor de marketing şi de comunicare sunt motoarele de creştere pentru produsele marcă proprie”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România. Anca Stroe, director marketing Danone, a precizat că, din 100 de oameni care intră zilnic în magazin, doar 17 oameni cumpără un” lactat proaspăt, iar acum se vinde un produs la zece zile”, criza spunându-şi cuvântul şi în acest sens. “În momentul de faţă, cererea de mărci proprii este în creştere, a susţinut Oana Pavel, director comercial Carrefour, existând un potenţial foarte bun pe piaţă, ceea ce va duce la o evoluţie interesantă”. Cine are de pierdut din această explozie a Private Labels? este întrebarea firească. Evident, segmentul de piaţă mediu, în dauna celui economy. Sherif Abdala, de la Gourmet Coffee, mărturiseşte: “Există teama ca Private Labels să canibalizeze produsele noastre proprii. Soluţia noastră este de a ne fideliza consumatorii pe produsele premium”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2