222
Danone se așteaptă ca 2021 să fie un an de redresare, vânzările revenind la creșterea din al doilea trimestru și o revenire la o creștere profitabilă în a doua jumătate după ce criza coronavirusului a lovit vânzările și profiturile grupului alimentar francez în 2020.
Președintele și directorul executiv Emmanuel Faber, care se află sub o presiune crescândă chiar și acum, după ce acționarii au decis în urma votului din 2 martie să îl mențină în funcția de CEO, chiar dacă s-au operat modificări la nivel înalt al managementului, cu scopul de a ridica randamentele, a declarat că prețul acțiunilor Danone „nu este locul în care ne-am dori să fie” și a anunțat că este deschis dialogului suplimentar cu investitorii.
Danone, cel mai mare producător de iaurt din lume, a declarat că marja sa operațională recurentă din 2021 va corespunde, în linii mari, cu 14% din vânzările realizate în 2020, deși a avertizat că primul trimestru va fi în continuare dificil din cauza comparabilelor nefavorabile.
„După ce a făcut din 2020 un an atât de livrare, cât și de progrese în condiții serioase dificile, știm că primul trimestru al anului 2021 se va îndrepta spre comparații dificile, în special în operațiunile noastre chinezești SN și că strategiile guvernamentale de sănătate din întreaga lume vor continua să creeze incertitudini cu privire la viteză de recuperare a mobilității în indicii care vor cântări puțin mai mult asupra performanței noastre în domeniul apei ", a spus Faber într-un comunicat.
„Prin urmare, 2021 va fi un an de redresare. Ne concentrăm pe pregătirea revenirii la creșterea vânzărilor imediat după al doilea trimestru și suntem pe deplin încrezători că construim condițiile și impulsul potrivite pentru a ne reconecta cu agenda noastră de creștere profitabilă imediat ce H2. "
Danone a făcut prognoza după ce a raportat că vânzările similare în 2020 au scăzut cu 1,5%, ceea ce a fost ușor mai bun decât estimările analiștilor într-un consens compilat de companie pentru un declin de 1,6%.
Marja operațională din 2020 a scăzut cu 150 de puncte de bază pe o bază similară pentru 14% din vânzări, în conformitate cu îndrumările companiei și cu așteptările analiștilor de o marjă de 14%.
Rivala elvețiană Nestlé a înregistrat joi o creștere organică a vânzărilor de 3,6% și o marjă operațională de 17,7% din vânzările pentru 2020.