Repers

226

Follow Up Meat & Milk 2015: 3 iunie

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Miercuri, 3 iunie, ora 9, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, în prezența numeroșilor participanți, au început lucrările EXPO-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, care s-a desfășurat sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas.

 Ședința generală

  Ședința generală din ziua de 3 iunie, care s-a desfășurat sub genericul ”Punem lacăt sau deschidem perspective?” a confirmat încă din primele minute dinamismul evenimentelor organizate de agenția infoGROUP și revistele Fabrica de Carne și Fabrica de lapte. După cuvântul de Bun venit, adresat de Claudia Bocean-Director General, lucrările efective au fost inaugurate de comunicarea ”România, în peisajul economic al Uniunii Europene-Perspective pentru industriile de carne și lapte”, susținută de doamna Viorica Dăncilă, Vicepreședinte al Comisiei pentru Agricultură a Parlamentului European. În cuvântul său, doamna Dăncilă a pus accentul pe oportunitățile oferite de PNDR 2014-2020, atât pentru fermierii români, cât și pentru procesatori, insistând pe ideea asocierii fermierilor și pentru organizarea activităților în sistem integrat. Totodată, a subliniat necesitatea identificării de noi piețe pentru produsele din carne și lapte, dar a și detaliat problematica etichetării de origine a produselor din carne, evidențiind faptul că, din păcate, votul dat în Parlamentul European în primăvara acestui an a fost unul populist, care favorizează marile companii europene și țările foarte dezvoltate din punctul de vedere al producției și procesării cărnii. La rândul său, domnul Dumitru Băiculescu-Președinte al ANSVSA, a prezentat participanților în rezumat ultimele acțiuni ale instituției pe care o coordonează, evidențiind dialogul cu fermierii români, mai ales pe tema vaccinării animalelor împotriva Bluetongue. În același timp, domnul Băiculescu a anunțatintenția ANSVSA de deschidere a noi linii de export pentru producătorii și procesatorii români, în acest sens anunțând consolidarea parteneriatului cu Republica Populară Chineză, dar și deschiderea pieței Mexicului pentru carnea de porc din România.   Prima prezentare de companie a fost efectuată de domnul Gheorghe Turtoi, Director General GEA Westfalia Separator România, din cadrul GEA Group, Partener Premium al conferinței. Sub titlul GEA Group în România-Engeneering for a better world, domnul Turtoi a detaliat activitatea grupului, evidențiind nivelul global la care acționează, punând accent pe noutatea soluțiilor tehnologice pe care specialiștii GEA le pun la dispoziția fermierilor și a procesatorilor din întreaga lume, precum și din România.   AON România a fost reprezentată în Ședința generală din ziua de 3 iunie de domnul Mircea Baciu, brand manager al firmei, acela care a susținut prezentarea cu titlul ”Noi categorii de riscuri pentru companiile românești și soluții eficiente de gestionare a acestora”. Intrând în dialog cu participanții, domnul Baciu a subliniat necesitatea asumării în mod științific a riscurilor, de către managerii români, informând despre faptul că AON România deține în portofoliu produse specifice pentru orice gen de afacere, inclusiv pentru fermierii și procesatorii români din sectoarele de carne și lapte.   Ultima prezentare de companie din Ședința generală a aparținut domnului Dr. Ion Nicolae, Director Producție produse Biologice al firmei Romvac. Sub titlul ”Zerul, poluant la nivel global sau importantă bioresursă pentru preparatele de uz uman și veterinar”, domnul Nicolae a detaliat activitatea de cercetare a specialiștilor de la Romvac, legate de fructificarea superioară a zerului, prezentând și ultimele realizări materializate în proteină destinată consumului uman, precum și un tratament destinat prevenirii înfecțiilor ugenrului vacilor de lapte, tratament care exclude utilizarea antibioticelor. Workshop CARNE-Procesatori”Noi resurse, Noi tehnologii, Noi piețe” Prezentările, dar și dezbaterea din workshop-ul CARNE-Procesatori au stat sub lumina titlului ”Noi resurse, Noi Tehnologii, Noi piețe”. Primul care a venit în fața numeroșilor participanți la atelier a fost domnul Radu Timiș, Președinte al grupului de firme CRIS-TIM, precum și Președinte al Asociației Române a Cărnii. Dialogând liber cu sala, domnul Timiș a prezentat succint noile investiții efectuate de companie, investiții care au ca scop acoperirea celor mai exigente cerințe ale consumatorilor dar, mai ales, extinderea activității de export. Totodată, domnul Radu Timiș s-a referit la activitatea ARC și la necesitatea demarării de urgență a unor acțiuni care să dinamizeze consumul de produse din carne.   Domnul Leonard Ilincan, Director General al firmei GEA Refrigeration, a susținut tema cu titlul ”Soluții de refrigerare a cărnii”, insistând pe eficiența tehnologiilor oferite partenerilor de afaceri, pe consumul redus de energie, precum și pe fiabilitatea echipamentelor. La solicitarea participanților, domnul Ilincan a oferit amănunte despre eficiența foarte ridicată a echipamentelor de recuperare a căldurii, echipamente care elimină multe dintre disfuncționalitățile înregistrate la produsele altor furnizori.   Sub titlul ”Mărirea termenului de valabilitate utilizând soluții inovatoare de ambalare”, Directorul General al firmei Sudpack România, domnul Remus Rogoz, a prezentat cele mai eficiente soluții de ambalare a produselor din carne, oferite de Sudpack. Reliefând necesitatea tot mai stringentă de corelare a tehnologiilor de ambalare și a materialelor utilizate, cu respectarea condițiilor de prezervare a mediului și a legislației în domeniu, dar, mai ales, a legislației privins siguranța alimentară, domnul Rogos a detaliat oferta Sudpack, a filmelor folosite, a echipamentelor de termoformare și de imprimare a ambalajelor. ”Valorificarea tehnologiei mobile în industria cărnii” a fost titlul comunicării domnului Adrian Pinte-Sales Manager Hermes Division at Transart. Deosebit de dinamică, prezentarea domnului Pinte a evidențiat utilitatea deosebită a soluțiilor IT propuse procesatorilor de carne, mai ales în privința eficientizării activității de distribuție, a relației cu magazinele, a controlului asupra personalului aflat pe teren, a colectării și înregistrării de date etc., punând accentul pe accesul la toate informațiile necesare în timp real.   Aflată în premieră la Meat & Milk, compania Romanian Business Solutions a fost reprezentată de domnul Gabriel Pavel, Sales & Marketing Director, acela care, sub titlul ”Logistică și trasabilitate în 2015”, a prezentat activitatea RBC, dar și cele mai noi produse IT destinate retalilerilor și companiilor din sectorul de carne, în privința trasabilității produselor.   Finalul workshop-ului CARNE-Procesatori a prilejuit organizarea dezbaterii cu titlul ”Etichetarea produselor din carne și relația procesatorilor cu hipermarket-urile, marile probleme ale sectorului de carne”. La dezbatere au participat: Delia Nica-Director Executiv AMRCR, Dumitru Băiculescu-Președinte ANSVSA, Paul Anghel-Director ANPC, Sorin Minea-Președinte Romalimenta și Director General Angst, Gabriel Ecobici-Director ANSVSA, Vladimir Mănăstireanu-Director Executiv ARC și Cristian Popa, consultant pe probleme de etichetare. Deschizând șirul opiniilor, domnul Paul Anghel a subliniat imposibilitatea etichetării de origine a produselor din carne dar, directorul ANPC a avertizat asupra faptului că, deocamndată, măsura este benevolă, urmând ca un vot final să fie dat în Parlamentul European, unde se speră ca propunerea obligativității să fie respinsă. Asemeni domnului Anghel, toți ceilalți participanți au afirmat că soluția legislativă aleasă de oficialii europeni este aberantă.   Dezbaterea s-a dinamizat o dată în plus, în momentul în care s-a trecut la relația procesatorilor cu hipermarketurile, relație pe care doamna Delia Nica a caracterizat-o ca fiind precum o ”căsătorie din interes”. Cum aminteam într-o relatare din dupăamiaza acelei zile, domnul Sorin Minea nu a scăpat ocazia de a caracteriza această relație drept ”un viol”, opinia domniei sale fiind întărită de comentariile venite din sala de workshop. Cristian Popa a fost acela care a concluzionat, afirmând că, pe de o parte, firmele românești nu sunt încă pregătite nici pentru etichetarea nutrițională, și, cu atât mai puțin, pentru etichetarea de origine a produselor din carne, dar și că relația dintre furnizori și retail trebuie să fie clădită, în sfârșit, pe principiul ”win-win”. Workshop FERMAFerma viitorului=Retehnologizare și Performanță   Cât de diferită va fi ferma viitorului faţă de forma sa actuală şi cum va schimba tehnologia activităţile desfăşurate de fermieri?, și care este condiţia fermierului român în UE? Acestea au fost doar două din întrebările care au generat numeroase discuţii în cadrul workshop-ului şi dezabaterii din workshop-ul FERMA.   Până în anul 2050, populaţia globului va creşte cu 2,2 miliarde de locuitori (35%), iar populaţia urbană va fi de două ori mai numeroasă decât cea din mediul urban. În acest context, la care se adugă creşterea numărului populaţiei cu veniturilor mici şi medii, cererea de alimente va creşte cu 60% în 2050. În plus, dietele alimentare – în special în zonele emergente – se vor axa tot mai mult pe calorii provenite din alimente de origine animală (creştere mai mare de 100%). Astfel de situaţii care generează schimbări majore, necesită găsirea unor soluţii grabnice în sectorul laptelui şi al cărnii tocmai pentru a preveni crize majore în domeniul alimentar. „Implementarea noilor tehnologii în ferme, precum furajarea automată în sistemele de muls automatizate sau integrarea sistemului proactiv de management al reproducţiei (CowScout) sunt metode deja verificate în alte ţări cu un sistem agrozootehnic avansat. Experinţa şi logistica disponibilă în cadrul unor companii precum GEA sunt acum şi la dispoziţia fermierilor români”, a declarat inginerul Sandu Miclăuş, director de vânzări în cadrul companiei GEA Farm Technologies, cu ocazia  prezentării „Robotică şi automatizare în sistemele de muls şi furajare”, din cadrul workshopului desfăşurat în secţiunea specializată de la Meat&Milk 2015.   Ioan Ladoşi, director general al companiei de genetică suină PIC- Europa Centrală şi de Est şi preşedinte al  Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR) a prezentat în lucrarea sa „Impactul geneticii în producţia cărnii de porc”,  efectele şi beneficiile maximizării potenţialului genetic în industria porcină şi avantajele obţinute de fermieri.   La rândul său, domnul Ștefan Vâju, Director Comercial Cargill Nutriție Animală, împreună cu încă trei colegi, a susținut prezentarea cu titlul ”Noi concepte și soluții de nutriție a animalelor”. Gândită într-un mod inedit, prezentarea a prilejuit detalierea ofertei companiei Cargill dar și detalierea noilor echipamente destinate fermierilor care intră în contact cu animalele, echipamente de lucru deosebit de practice.   Directorul general adjunct din cadrul cadrul Autorităţii de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, Romulus Vasile Duică a prezentat celor prezenţi la workshop-ul „Ferma de carne şi lapte – Retehnologizare şi performanţă în ferma viitorului” ultimile noutăţi şi provocări care decurg din accesarea noului Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) de către fermieri. Invitatul special al workshop-ului a fost Podmiljšak Matjaž, de la Cooperative Union of  Slovenia, membră Copa-Cogeca, care a prezentat modelul de success al Uniunii Cooperative din Slovenia. Absolvent al Facultăţii de Biotehnologie din cadrul Universităţii din Ljubliana, Matjaz Podmiljsak este Preşedinte al Uniunii Cooperativelor din Slovenia,  membru al Comisiei Europene şi al COPA COGECA. El a susţinut comunicarea cu titlul „Modelul sloven, modelul succesului european”. Uniunea Cooperativelor din Slovenia este o organizaţie non-guvernamentală cu calitatea de membru voluntar. Uniunea uneşte 71 de cooperative agricole, silvicultură şi piscicole. Cooperativele, membri ai Uniunii de Cooperare Slovenia, au mai mult de 15.500 de membri şi 3.000 de angajaţi. Acestea generează venituri de peste 700 de milioane de euro pe an.   La finalul workshopului Ferma, domnii Dorin Valter Enache, Director al DSVSA Brașov, Claudiu Frânc, Preşedinte al Federaţiei Crescătorilor de Bovine din România şi Ioan Ladoşi, Preşedintele  Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România (APCPR) au fost actorii principali în cadrul dezbaterii„Condiţia fermierului român în UE: Rol principal, sau figuraţie?”. Aceștia au reliefat faptul că, fără elaborarea unor politici eficiente de sprijin și fără identificarea de noi pețe pentru carnea și laptele produse în fermele românești, fermierii români vor avea pe mai departe un rol secundar în ”peisajul” agro-industriei europene.   Secțiunea infoTRIP   Prima vizită de documentare organizată în cadrul secțiunii infoTRIP a dat prilejul multor participanți la conferință să vadă pe viu activitatea Fabricii de Nutrețuri Concentrate și a abatorului Europig, aparținând grupului de firme Sergiana. Fiind primițăi de domnul Tudor Neculoiu, proprietarul firmei, oaspeților le-au fost oferite detalii despre modul de organizare a complexului și, totodată, au asistat la sacrificarea și tranșarea unui lot de suine.   Secțiunea EXPO   În fiecare moment liber al fiecărei zi de desfășurare a conferinței, standurile secțiunii EXPO au fost pline de de participanții care au degustat produse premium din carne și lapte sau au cerut detalii despre produsele și serviciile companiilor furnizoare de tehnologii dintre cele mai diverse. În cadrul acestei secțiuni, au expus: GEA Group Aktiengesellshaft, CRIS-TIM, Albalact, Romvac Company, Agricola Internațional Bacău, Five Continents, Air Liquide Romania, Angst, Danone România, Biotrend Plus, Zimbria, Mirdatod, Tetra Pak, Webasto, Hanna Instruments, HBP Eko Distribution și IVECO.   (Workshopul LAPTE-Procesatori s-a desfășurat sub titlul ”Performanță într-un mediu economic instabil”. În cadrul acestuia, au fost susținute următoarele comunicări: GEA Westfalia Separatir-Innovation is our Tradition (Arnd Kulas-Area Sales Manager); Metode alternative și rapide pentru siguranța și sanitația produselor (Desislava Parusheva-Office Manager Biotrend Plus); Soluții practice de reducere a consumurilor și a costurilor cu energia în industria laptelui” (Iulia Chinta-Marketing Specialist și Andrei Ceclan-Dr. Ing Servelect); Tehnologii invovatoare de fabricare a produselor lactate fortifiate cu concentrate proteice-LACTOPROD” (Dr. Grigorie Lungulescu-Almera International); Soluții complete de procesare și îmbuteliere a laptelui și a produselor derivate (George Badea (Director General Comagrimpex B&B, Stefano Berto-Director Comercial Priamo Spa); Dezbatere: Hipermarketul, partener sau concurent? (Dana Tănase-Director ANSVSA, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Florn Căpățână-Vicepreședinte AMRCR) (Alte detalii, în edițiile viitoare on line)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2