Repers

210

GfK: În România, încrederea consumatorilor a scăzut cu 37,6 %!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) La finalul anului 2017, încrederea consumatorilor în economiile din Europa a continuat să crească ușor. În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte - cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali.   Consumatorii europeni consideră că economia este în creștere. Așteptările economice din decembrie 2017 au crescut în medie la 17 puncte pentru toate țările UE - ceea ce reprezintă o creștere clară cu 5 puncte față de luna septembrie. Franța, Germania și Austria au înregistrat creșteri semnificative. În România, pe de altă parte, încrederea consumatorilor în creșterea economică a scăzut drastic în urma crizei guvernamentale care continuă.   Aceste evaluări pozitive ale consumatorilor corespund datelor Comisiei Europene, care anticipează o creștere a produsului intern brut al țărilor UE cu 2,3%.   În Europa, așteptările privind veniturile au crescut ușor între septembrie și decembrie 2017, cu o medie de 2 puncte, ajungând la 15 puncte. Așteptări mai mari privind creșterea salariilor s-au înregistrat în Austria și Slovenia. Și la acest capitol, România a înregistrat cea mai mare scădere. Înclinația către cumpărare a crescut față de luna septembrie cu 1 punct, ajungând la nivelul de 21 puncte la finalul lunii decembrie. La acest indicator, Polonia și Austria au înregistrat cele mai mari creșteri.   GfK prognozează o creștere semnificativă a consumului privat în Europa   Expertul în consum al GfK, Rolf Bürkl, comentează: „Pe toată durata anului 2017, încrederea într-o eventuală creștere economică a Europei a crescut semnificativ. Bazându-se pe această creștere, oamenii speră și la salarii mărite. Așteptările privind veniturile sunt pozitive într-o mare parte a Europei, dar sunt doar cu puțin mai mari față de anul 2016. Aceeași evoluție a înregistrat-o și disponibilitatea de cumpărare. Pe baza tuturor factorilor analizați, GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului gospodăriilor din Uniunea Europeană între 1,5 și 2%, în termeni reali. În concluzie, economia europeană va continua să fie susținută de consumul privat.”   România: Toți indicatorii au scăzut semnificativ în ultimul trimestru al anului 2017   Criza guvernamentală care continuă în România are efect și asupra consumatorilor. În ultimul trimestru din 2017, toți indicatorii au înregistrat scăderi drastice. Așteptările economice au atins minimul anual în decembrie 2017, ajungând la un nivel de -19,3 puncte. Este o scădere de aproape 37,6 puncte față de maximul anual din luna martie și cea mai mică valoare din aprilie 2013.   În același timp, așteptările românilor privind veniturile au scăzut și ele. Au atins nivelul de 6,8 puncte în decembrie 2017, cea mai mică valoare din septembrie 2014. Și asta, după ce în luna martie crescuseră la un maxim de 33,7 puncte.   Înclinația către cumpărare a atins un minim anual de -0,2 puncte în decembrie 2017. Este vorba de un nivel cu 16,6 puncte mai mic decât maximul din luna martie a aceluiaşi an.   Despre GfK   GfK este sursa de încredere pentru informații relevante despre piață și consumatori, care permit clienților săi să ia decizii mai inteligente. Peste 13.000 de experți din domeniul studiului de piață își combină pasiunea cu experiența de lungă durată a GfK în știința datelor. Acest lucru permite GfK să furnizeze perspective globale esențiale asociate cu informații despre piețele locale pentru peste 100 de țări. Utilizând tehnologii inovatoare și știința datelor, GfK transformă date de amploare în date inteligente, permițând clienților săi să-și îmbunătățească avantajul competitiv și să îmbogățească experiențele și opțiunile consumatorilor. Mai multe informații sunt disponibile la www.gfk.com/ro.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2