Repers

227

Ilie Van: Prețurile au scăzut la poarta fermei, dar în magazine au rămas la fel

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Într-o declarație făcută la finalul săptămânii trecute, domnul Ilie Van, Președintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România a declarat că ”Prețurile au scăzut la poarta fermei, dar în magazine au rămas la fel”. Aceasta, pentru că reducerea de peste 10% practicată de unităţile avicole la poarta fermelor nu, se regăseşte în magazine încă de la începutul lunii martie, deoarece retailerii nu scad la rândul lor preţul.

  Detaliind, domnul Van a adăugat: "Piaţa este foarte slabă pentru că preţurile de vânzare sunt incredibil de mici, atât la carne, cât şi la ouă. Până la 1 martie am avut la ouă un preţ de 0,3 lei pe bucată la poarta fermei şi acum le vindem cu 0,24 lei pe bucată. Din păcate, magazinele nu ţin ritmul niciodată cu reducerea aplicată la poarta fermei.Ţin în continuare preţul sus şi pe noi ne afectează din două puncte de vedere: o dată că oferta la poarta fermei este mare şi a doua prin rulaj. Preţul fiind tot mare în magazin, rulajul este același şi astfel se adună stocuri. Întotdeauna la magazine preţurile sunt defazate cu ceea ce se întâmplă la producători.Anul trecut, de exemplu, am vândut la poarta fermei ouă la 0,2 lei pe bucată iar în magazine preţul nu a scăzut niciodată sub 0,45 — 0,50 lei pe bucată", a declarat pentru Agerpres preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van. Românii cumpără aproximativ 180 de milioane de ouă în perioada dinaintea Paştelui, cu 50% mai mult decât într-o lună normală.   Dar, și la carnea de pasăre, prețurile sunt scăzute, la poarta fermelor: „Prețurile de vânzare sunt incredibil de mici, atât la carne, cât și la ouă. Până la 1 martie am avut la ouă un preț de 0,3 lei pe bucată la poarta fermei și acum le vindem cu 0,24 lei pe bucată. La magazine prețurile sunt defazate cu ceea ce se întâmplă la producători”, a continuat Ilie Van.   Ba, mai mult decât atât, în ciuda prețurilor mici pe care le plătesc achizitorii din retail dar și al inflației scăzute, costul ”coșului zilnic” a crescut constant. Potrivit unei analize Evz, prețul total pentru un coș format din 27 de produse la Kaufland a crescut cu 5,52%, de la 162,37 lei, din septembrie 2014, până la 171,34 lei, săptămâna trecută. Scumpirea la Kaufland depășește de șapte ori inflația. Mega Image a scos o serie de produse din oferta existentă în toamnă, astfel încât, la un coș de 24 de produse, în valoare de 149,39 lei, în luna septembrie 2014, scumpirea este de 3,76%, de aproape cinci ori peste inflația din această perioadă. Prețurile au avansat și la Carrefour, însă aceasta este singura rețea comercială dintre cele analizate unde scumpirea este sub inflație, cifrându-se la 0,6%. Un coș cu 26 produse costa, în toamnă, 155,04 lei, iar acum ajunge la 155,98 lei. Specialiștii afirmă că scăderea inflației în România nu este legată de creșterea economiei sau a producției industriale, ci de scăderea puterii de cumpărare, explică Adrian Izvoranu, directorul general al Confederației Patronale din Industrie, Servicii și Comerț (CPISC). Potrivit acestuia, creșterile de venituri de anul trecut, printre care majorarea salariului minim, „au mai dezmorțit însă puterea de cumpărare, sumele în plus mergând în consum”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2