212
Italia a impus ca pe eticheta produsului să se indice originea mezelurilor, cum ar fi salamul, mortadela, șunca și culatello.
Inițiativa își propune să sprijine produsele italiene autentice și „să dezvăluie înșelăciunea cărnii străine trecute ca italiene”, potrivit președintelui grupului de lobby fermierilor italieni Coldiretti, Ettore Prandini.
Un sondaj realizat de Coldiretti a constatat că 82% dintre italieni doreau să cumpere produse „Made in Italy” pentru a sprijini economia și afacerile locale. Succesul campaniei #mangiaitaliano, promovat de Coldiretti și Filiera Italia, confirmă această tendință.
Conform noilor cerințe, etichetele produselor trebuie să indice lizibil țara de naștere, reproducere și sacrificare a animalului, a adăugat Coldiretti.
Atunci când carnea provine de la porci născuți, crescuți și sacrificați în aceeași țară, indicația de origine va fi marcată cu: „Originea: (numele țării)”. Expresia „100% italiană” este rezervată cărnii provenite de la porci născuți, crescuți, sacrificați și prelucrați în Italia.
Carnea din porci născuți, crescuți și sacrificați în unul sau mai multe state membre ale UE sau din afara UE va avea pe etichetă „Originea: UE”, „Originea: extra-UE” sau „Originea: UE și extra-UE”.
Conform datelor ISTAT, se estimează că 35 de milioane de italieni aduc la masă mezeluri, produse de aproximativ 5.000 de ferme de porci. Coldiretti estimează că trei din patru șuncă vândute în Italia folosesc carne străină fără a indica pe etichetă.